Svi putevi vode u
Rio
.
Zvanični logistički sponzor
Olimpijskog tima Srbije
sa lica mesta
Novu tehnologiju gorivnih ćelija je
predstavila Toyota. Njihov model kori-
sti za pogon vodonik, a umesto izduv-
nih gasova ispušta vodenu paru. Ovo
je kombinacija tehnologije gorivnih će-
lija i hibridne tehnologije. Sistem čine
komponente koje je razvila Toyota,
sklop gorivnih ćelija, konvertor snage
i rezervoar za vodonik pod visokim
pritiskom.
Kao i na svakom salonu automobila u
Ženevi, veliku pažnju su privlačili sport-
ski modeli Ferarija, Lambordžinija,
MekLarena, ali švedski Koenigsegg
Regera
hibridni
superautomobil.
Model Regera švedske kompanije
Koenigsegg, za pogon koristi 5.0 litarski
V8 benzinski motor i tri elektromotora.
Po jedan električni motor je smešten
u zadnje točkove a treći je povezan
sa radilicom. Predstavnici ove švedske
kompanije su izjavili da snaga ovog
automobila prelazi 1 500 KS, a da je
obrtni moment viši od 2 000 Nm, kao i
da je modelu Regera do brzine od 400
kilometara na sat je potrebno 20 sekundi. Ako su izneseni podaci
predstavnika ove kompanije tačni, onda je predstavljena zaista ne-
verovatna mašina. Ono što uliva nadu u stvaranju novih tehnologi-
ja i napretka automobilske industrije u našem regionu je i podatak,
da je u proizvodnji pogonskih baterija i električnih komponenti za
model Regera učestvovala kompanija Rimac iz Hrvatske, a za iz-
duvni sistem od titanijuma bila je zadužena kompanija Akrapovič
iz Slovenije. Inače kompanija Koenigsegg je najavila proizvodnju
osamdeset primeraka modela Regera, svaki će biti ručno naprav-
ljen i cena, ako želite ovaj automobil, iznosi 1,7 miliona evra.
s lica mest
Koncept Q7 e-tron quattro