Industrija Br.57 - page 28

industrija pakovanja
ATMOSFERA SVEŽINE
ZA SVA VAŠA ČULA
Industrija 57 / avgust 2015.
28
MESSER TEHNOGAS A.D.
P
akovanje životnih namirnica u modifikovanoj atmosferi
(MAP – Modified Atmosphere Packaging) je poseban
tretman već gotovih proizvoda, koji štiti namirnice koje
sadrže masti i aromatične materije od oksidacije, održava sve-
žinu namirnica, i obezbeđuje duži rok trajanja proizvoda bez
promene boje. Modifikovana atmosfera predstavlja vodeću
tehnologiju očuvanja prehrambenih proizvoda. Tehnologija
pakovanja u modifikovanoj atmosferi predstavlja primenu
gasova prilikom pakovanja različitih proizvoda, u cilju održa-
nja kvaliteta od proizvođača do potrošača.
Pakovanjem životnih namirnica u modifikovanoj atmosferi ostva-
ruju se sledeće prednosti:
duži vek trajanja upakovanih proizvoda dva do pet puta,
što znači i više sveže hrane na tržištu
manje proizvoda koji se kvare
veća efikasnost proizvodnje i distribucije, kao i manji troškovi
veća prodaja proizvoda koji zadovoljavaju sve strožije zahteve
potrošača za prirodnim očuvanjem kvaliteta hrane, bez aditiva
i konzervansa
veća ukupna prodaja jer se ovako upakovani proizvodi mogu
ponuditi novim tržištima
jača ambalaža – veća fleksibilnost pakovanja i distribucije
lepši izgled.
Svrha pakovanja u modifikovanoj atmosferi je produženje roka
trajanja proizvoda, tako da se delovanje gasova posmatra u
pogledu njihove sposobnosti da spreče ili uspore procese ras-
padanja prouzrokovane mikroorganizmima ili fizičko-hemijskim
agensima, koji dubinski menjaju proizvod čineći ga nepodobnim
za konzumiranje. Da bi se gasovi ispravno upotrebili, neophodno
je dobro poznavanje svojstava i uloge zaštitnih gasova, ali i priro-
de i karakteristike proizvoda koji se pakuje, na primer procenat
sadržaja vlage, nivo lipida, boja, pH itd.
Sve veće interesovanje za svežim, prirodno očuvanim i kvalitetnim prehrambenim
proizvodima, što manje hemijski tretiranim, nameće proizvođačima zadatak da obrate
posebnu pažnju na usavršavanje metoda koje produžavaju trajanje proizvoda i isključuju
veštačke aditive i konzervanse. Tako će zahtevi potrošača biti ispunjeni, a proizvođači će
biti na dobitku – ne samo da će uspeti da zadrže, već će biti u prilici i da prošire tržište.
dustrija pakov nja
1...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,...116
Powered by FlippingBook