Industrija Br.57 - page 78

poslovne novosti
Industrija 57 / avgust 2015.
78
oslovne ovosti
"SINALCO" U SEPTEMBRU OTVARA NOVI POGON -
INVESTICIJA VREDNA 1,5 MILION EVRA
"HENKEL" ZABELEŽIO RAST PRODAJE OD
13,5% U DRUGOM KVARTALU 2015.
Vladimir Petrović, direktor firme "Frutti",
zastupnika brenda "Sinalco", izjavio je da će
to preduzeće ove godine obeležiti 25 godina
postojanja. On je dodao da je posebno po-
nosan što će u septembru i zvanično otvo-
riti novi proizvodni pogon u Šapcu, za čiju
gradnju su dobili podršku Evropske banke za
obnovu i razvoj.
- Za 30. septembar zakazali smo zvanično
otvaranje i očekujemo da će tome prisu-
stvovati i direktor "Sinalco International" iz
Nemačke, naš inostrani partner. Nadam se
da ćemo u budućnosti ostvariti još bolje rezultate i tako imati veće
učešće na tržištu. Proširenjem kapaciteta i ulaganjem1,5miliona evra
u fabriku, postoji mogućnost i za nova radna mesta, gde ćemo zapo-
sliti mlade ljude. Deo novca smo iskoristili za prečišćavanje otpadnih
voda, a deo uložili u kvalitet proizvodnje - rekao je Petrović.
Dnevno se proizvede oko 70 000 litara napitaka. Planirani kapacitet u
ovoj godini je blizu 15miliona litara. U planu je osvajanje novih tržišta,
na teritoriji Mađarske i Rumunije.
Gradonačelnik Šapca Nebojša Zelenović,
sa saradnicima, posetio je nedavno firmu
"Frutti" d.o.o i tom prilikom naveo da je
preduzeće sa posebnim statusom, jer je
ostvarena saradnja između domaće i strane
firme.
- Ovo je dobar primer da imamo obučene
i preduzimljive ljude koji mogu da sklope
važne ugovore. "Frutti" i "Sinalco" su se
povezali, tako da domaća firma proizvodi za
jedan strani brend. Grad Šabac će učiniti sve
što može da se otvore razgovori i sa drugim cenjenim nemačkim
kompanijama. Posebno me raduje to što ovde radi mnogo mladih
ljudi. Podržavam zapošljavanje mladih i obrazovanih u privredi, jer
će se na taj način njihova znanja pretočiti u praktični rad - rekao je
gradonačelnik Zelenović.
On je za septembar najavio posete predstavnika Ambasade
Nemačke i privrednika, sa kojima će se razgovarati o mogućnostima
za unapređenje prehrambene industrije u Šapcu.
U konstantno izazivnom tržišnom okruženju,
"Henkel" je zabeležio dobar ukupan učinak u dru-
gom kvartalu.
-Ponovo smo dostigli dvocifreni rast i po pitanju
prodaje i po pitanju prihoda. Glavni pokretači bili
su jak organski rast prodaje, prošlogodišnje akvizi-
cije i, iznad svega, snažan američki dolar, navede-
no je u saopštenju kompanije.
- Organska prodaja na tržištima u razvoju bila je
snažna i ponovo dala svoj natprosečni dopri-
nos rastu - izjavio je izvršni direktor kompanije
"Henkel", Kasper Rorsted.
U drugom kvartalu 2015. godine, prodaja je po-
novo zabeležila dvocifreni rast od 13,5% na 4,695
milijardi evra. Zbog pozitivnih efekata kursnih razlika od 7,3%, prodaja
je porasla za 6,2%. Organski rast prodaje, korigovan za efekte kursnih
razlika i akvizicije/dezinvestiranje iznosio je 2,4%. Nakon korekcije
jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja,
korigovani operativni profit povećan je za 14%, sa 674miliona evra na
768 miliona evra. Korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) povećan
je za 0,1 procentnih poena, na 16,4%. Finansijski rezultat "Henkel-a"
od -11 miliona evra bio je na nivou iz istog kvartala prošle godine.
Korigovani prinos po prioritetnoj akciji (EPS) povećan je za 11,2%, sa
1,16 evra na 1,29 evra.
U prvoj polovini ove godine, "Henkelova" prodaja znatno je poveća-
na, za 1,059 milijardi evra na 9,125 milijardi evra. Ovo je povećanje
od 13,1% u poređenju sa prodajom iz prve polovine 2014. godine.
Korigovana za efekte kursnih razlika, prodaja je porasla za 6,5%.
Organski rast prodaje, korigovan za efekte kursnih razlika i akvizicije/
dezinvesticije, porastao je za 3%.
Sektor Deterdženti i kućna hemija, ponovo je zabeležio snažan or-
ganski rast prodaje od 4,3 odsto koji je uglavnom bio podstaknut
učinkom na tržištima u razvoju, koji
su ponovo zabeležili veoma snažan
razvoj. Regioni Istočne Evrope i Južne
Amerike, zabeležili su dvocifreni rast.
Sektor Beauty care nastavio je da
ostvaruje rast profita u drugom kvar-
talu 2015. godine. Sa 1,9 odsto, organ-
ski rast prodaje ponovo je bio ispred
relevantnih tržišta, što je rezultiralo
daljim povećanjem tržišnog udela.
Sektor Adhezivi tehnologije ostvario
je pozitivan organski rast prodaje od
1,7% u ovom kvartalu. Nominalno,
prodaja je porasla za 13,3%.
Prodaja u regionu Istočne Evrope iznosila je 707 miliona evra, na-
spram 739 miliona evra iz istog kvartala prethodne godine. Međutim,
uprkos izazovnom tržišnom okruženju, postignut je snažan organski
rast prodaje od 5,5%. Glavni pokretači bili su poslovi u Rusiji, Turskoj i
Poljskoj. Takođe, na tržištima u razvoju Istočne Evrope, Afrike/Bliskog
Istoka, Latinske Amerike i Azije, isključujući Japan, prodaja je značajno
porasla, za 11% na 2,047 milijardi evra. Organska prodaja, kojoj su
doprineli svi sektori, porasla je za 5,1% i tako doprinela organskom
rastu "Henkel Grupe".
- Očekujemo nepromenjen status kada je u pitanju trenutno teško
ekonomsko okruženje u svetu. Tržišna nestabilnost ostaće na visokom
nivou. U tom kontekstu, agilnost i fleksibilnost su ključni faktori za
uspeh. Stoga ćemo nastaviti da usvajamo, dodatno pojednostavlju-
jemo i ubrzavamo svoje strukture i procese u skladu sa promenljivim
uslovima na tržištu - rekao je Rorsted, osvrćući se na poslovnu 2015.
godinu.
"Henkel" očekuje organski rast prodaje od 3 do 5%u 2015. godini, rast
korigovanog prihoda od prodaje od oko 16%, kao i da će korigovani
prinos po prioritetnoj akciji zabeležiti porast od oko 10% .
1...,68,69,70,71,72,73,74,75,76,77 79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,...116
Powered by FlippingBook