Zašto pčele i zaposleni kompanije cargo-partner zajedno proslavljaju rođendan
Kompanija cargo-partner ove godine proslavila je 18. godinu poslovanja u Srbiji. Globalna logistička i transportna kompanija, ima tradiciju u svetu dugu skoro 40 godina, a na tržištu Srbije posluje od 2004.
Ali, po čemu je ovaj rođendan drugačiji od uobičajenih proslava kompanijskih jubileja?
Zaposleni ove kompanije odlučili su da „punoletstvo“ proslave na nesvakidašnji način i u okviru rođendanskih aktivnosti, udruženim snagama sastave košnice za pčele, koje su nakon toga donirali Pčelarskom udruženju Bački Petrovac, kao i Pčelarskom Savezu Srbije.
Fotografija od: cargo-partner
Pored dobre zabave, svaki zaposleni imao je priliku da da „mali doprinos čovečanstvu“ gradeći kućiću za „najvrednije heroje ekosistema“.
Sigurno ste čuli za izreku „vredan kao pčela“, ali verovatno ne znate i zašto baš njih koristimo u ovoj frazi. Ovi insekti zapravo imaju ključnu ulogu u ekosistemu planete.
One su nam neophodne za opstanak preko 84% poljoprivrednih vrsta koje koristimo u ishrani. Bez pčela mnoge bi životinjske vrste bile ugrožene, a opstanak šuma gotovo da bi bio nemoguć.
A odakle je potekla ideja pravljenja košnica na timskoj proslavi i sa kojim ciljem, objasnio je direktor kompanije cargo-partner Srbija, Mirko Ilić:
„Kako ove godine proslavljamo 18. rođendan kompanije u Srbiji, koji se obeležava na isti datum kada i svetski Dan pčela, rodila se ideja da na neki način povežemo ova dva jubileja i zajedno napravimo rođendanski poklon i za pčele.
Fotografija od: cargo-partner
U svetu postoji preko 20.000 vrsta pčela, a pčele radilice su najbrojnije. A da li ste se ikada zapitali koliko je pčeli potrebno da napravi med?
Hiljade pčela preleti preko 55.000 milja i poseti preko 2 miliona cvetova kako bi prikupile pola kilograma meda – što je količina koju prosečno konzumira jedna osoba u toku godine.
U jednoj košnici leti živi i do 50.000 pčela. Ali pre 50 godina njihov svet je izgledao potpuno drugačije. Imale su obilje cvetova na kojima su se gostile, a u poljoprivredi se koristilo mnogo manje herbicida i insekticida.
Industrijalizacija i savremeno doba, stvorili su okruženje u kojima se broj pčela iz godine u godinu znatno smanjuje i zbog čega su one danas ugrožena vrsta.
Donacija cargo-partnera nije bila samo materijalne prirode, već je svaka košnica sa sobom nosila određenu poruku.
Fotografija od: cargo-partner
„Voleli bismo da na ovaj način podržimo sve one koji su „mladi“ u pčelarstvu i da inspirišemo nekoga da se u njega uključi. Želja nam je i da podignemo svest o samom značaju pčela i doprinosu koji imaju za društvo“ – rekao je Ilić.
Prvi korak u ovoj nameri bio je da ideju podele sa zaposlenima i baš njih uključe u ovu akciju i da na taj način ova donaciji dobije i „lični pečat“. Oni najmaštovitiji bili su nagrađeni za svoj trud.
Direktor udruženja Bački Petrovac Šljuka Jan, povodom ove donacije rekao je:
„Drago nam je da inicijativa za ovakve projekte dolazi od društveno odgovornih kompanija i počastvovani smo što je za svoju donaciju cargo-partner odabrao baš naše udruženje. Pčelarstvo ima veliki potencijal u Srbiji, ali nažalost zbog velikih ulaganja, mnogi ga izbegavaju.
Ovo je delatnost kojom se bavite isključivo iz ljubavi i upravo zbog toga nas je obradovalo što su nam košnice sastavili zaposleni.
Nadamo se, da će i med koji nastane u njima biti baš takav – pun ljubavi. Ali za krajnje utiske moraćete da pitate cargo-partner, jer će oni prvi degustirati med naših pčelara“.
Udruženje je košnice dodelilo najmlađim pčelarima u svom udruženju, kako bi potpomogao njihov dalji razvoj. Poduhvat cargo-partnera završen je uspešno, kao kruna dugogodišnjeg i uspešnog poslovanja na tržištu Srbije.
Fotografija od: cargo-partner
Direktor kompanije, ali i ujedno njen prvi zaposleni u Srbiji dodao je:
„U Srbiji poslujemo već 18 godina. Uspeh kojim se danas možemo pohvaliti nije lako ostvaren. Počeli smo kao novoosnovana firma 2004. godine sa jednim zaposlenim, na tržištu već izgrađenih velikih „igrača“ u špediterskoj branši.
Međutim, vrlo brzo je naš iskren, personalizovan i posvećen pristup svakom klijentu prepoznat na tržištu i na to smo posebno ponosni.
Dugogodišnje poverenje klijenata koje uživamo i stalni rast obima poslovanja govori u prilog tome da smo na tržištu Srbije prepoznati kao partner na kojeg uvoznici, izvoznici i distributeri mogu računati i u najkomplikovanijim situacijama na koje se nailazi u transportu robe na globalnom svetskom i lokalnom nivou“.