Zašto je leto pravo vreme za transport novogodišnjeg asortimana iz Kine u Srbiju?
Iako za sve nas leto i dalje traje, za trgovce širom sveta uveliko počinje zimska sezona. Dečije igračke, ukrasi, reklamni materijali i svi novogodišnji i zimski artikli nabavljaju se već sada jer kao što nam je već svima poznato najveći broj ovih artikala u Srbiju uvoze se iz daleke Kine.
Proizvodnja i transport zahtevaju vreme, posebno kada se radi o masovnoj proizvodnji što je vrlo često slučaj kada govorimo o artiklima koji se kupuju u prazničnom periodu.
Rano postavljanje porudžbina omogućava dovoljno vremena za proizvodnju, pakovanje i pripremu za transport, smanjujući rizik od kašnjenja, ali i nestašice.
Novogodišnji period je sinonim za veliku potrošnju zbog čega ukoliko proizvodi ne budu poručeni na vreme, postoji velika šansa da će vam ih drugi trgovac “ukrasti”sa stanja.
Treba imati u vidu i period Kineske Nove Godine (10. Februar) kada su fabrike širom Kine zatvorene, što bi značilo da trenutne porudžbine treba da obuhvate i deo zaliha za prvi kvartal naredne godine.
Da rezimiramo, dobra procena zaliha, blagovremene porudžbine i pravilno ugovaranje transporta su ključni faktori za uspešnu zimsku sezonu. Ovde uloga pouzdanog i iskusnog logističkog partnera postaje ključna.
Ugovaranje transporta sa stručnim prevoznicima, koji poseduju razvijenu infrastrukturu i iskustvo u ovakvim operacijama, garantuje glatko i efikasno kretanje tereta od proizvođača do krajnjeg odredišta.
Iz globalne logističke kompanije, cargo-partner, direktor prodaje i razvoja Nebojša Đekić na ovu temu dodaje:
„Globalna mreža poput naše može doneti brojne benefite jer će naši eksperti sa vama podeliti precizne informacije o tranzitnom vremenu, mogućim rizicima i optimalnim rutama kako bi se izbegla zadržavanja na granicama i drugi logistički izazovi.
Naši klijenti nas često opisuju kao konsultante, a ne samo posrednike, a nakon više od 40 godina poslovanja možemo neskromno i reći i da nam je transport iz Kine uža specijalnost.
U samoj Kini imamo sopstvene poslovnice, dok u Srbiji naše kolege koje govore kineski mogu dodatno olakšati saradnju sa vašim dobavljačima.”
Na primer transport dekoracije i igračaka zahteva poseban tretman, jer se radi o delikatnim i često krhkim proizvodima. Kvalitetna ambalaža i pravilno rukovanje tokom celog transportnog lanca ključni su za očuvanje kvaliteta proizvoda.
Uz to, pravila i regulative koje se odnose na bezbednost igračaka u zemljama porekla i destinacije moraju biti strogo poštovane kako bi se izbegli bilo kakvi problemi prilikom carinjenja i inspekcije.
Uvoz iz Kine do Srbije podrazumeva nekoliko transportnih opcija:
Železnica - Kako je železnički transport i do 50% brži od pomorskog i do 60% isplativiji od avionskog, nije iznenađujuće što se sve veći broj kompanija odlučuje za ovu alternativu.
Nizak CO₂ otisak je dobrodošla nuspojava.
Železnički transport koji povezuje Kinu i Evropu Novim putem svile, omogućava zbirne i pune kontejnerske utovare sa tranzitnim vremenom oko 25 dana.
Brodski transport - Pomorski transport je najekonomičnija opcija sa najdužim tranzitnim vremenom.
Što znači da bi pomorski transport zimskog asortimana morao da se planira sedmicama unapred.
Tranzitno vreme varira u zavisnosti od luka koje se koriste i kreće se u rasponu od 35 do 65 dana.
„Vrlo dinamična industrija u kojoj poslujemo od nas uvek zahteva razvoj alternativa i odgovore na tržišnu potražnju, zbog čega pored standardnih brodskih rešenja iz Kine imamo razvijen i express servis koji uključuje pune i zbirne kontejnerske utovare preko jadranske luke Kopar – od kineskih luka Shenzhen, Ningbo, Xiamen i Qingdao.
Očekivano tranzitno vreme parira železnici dok je cenovno dosta konkurentniji od iste.“ – dodaje Đekić.
Avionski transport - Za vremenski kritične isporuke, avionski transport je ostao najbrža i najpouzdanija opcija.
Dakle, ukoliko vaše proizvode ipak niste poručili na vreme, idealno, a ponekad i jedino rešenje biće avion.
Uprkos činjenici da se trenutno veliki broj putničkih letova otkazuje ili pomera, kompanije poput cargo-partnera koje imaju široku mrežu saradnika u svetu ipak uspevaju da obezbede pouzdane opcije redovnih nedeljnih teretnih čarter letova od Kine do Evrope i obratno, što bi značilo da vaša pošiljka može da stigne iz Kine u proseku za 7 dana.
Nakon što pošiljke dođu do odgovarajuće luke, aerodroma ili železničke stanice, robu je neophodno pretovariti na kamion ili kombi i isporučiti je do krajnjeg odredišta.
Ovo je samo još jedan od brojnih izazova koji će se javiti u vašem lancu snabdevanja, što je dodatan razlog da transport ne organizujete sami.
„Naši klijenti često postanu svesni vremena i novca koji im uštedimo tek kada transport pokušaju da organizuju sami.
Izbor odgovarajućeg asortimana, kalkulacija cena, istraživanje tržišta već su dovoljna muka za današnje trgovce, zbog čega brigu o upravljanju zalihama, skladištenju, transportu i generalno svim logističkim pitanjima treba prepustiti onima kojima je to specijalnost.
Kada se svi učesnici u lancu snabdevanja fokusiraju na ono u čemu su najbolji rezultat je potpuna optimizacija procesa.“ – zaključio je Nebojša.