Zaštita potrošača prioritet u daljem razvoju elektronske trgovine

Elektronska trgovina u Srbiji dobija na sve većem značaju, ovaj vid poslovanja beleži dvocifren rast na mesečnom nivou i zato je važno da se sve više pažnje posveti aspektu zaštite potrošača u ovoj oblasti, rekao je Žarko Malinović sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije (PKS) na obuci o aspektima elektronske trgovine i zaštiti potrošača u procesu pridruživanja EU.
Obuka je održana u okviru Tvining projekta koji realizuje Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija uz podršku PKS.
Rafal Pavel Perl, ambasador Poljske u Republici Srbiji rekao je da Poljska ima bogata iskustva u elektronskoj trgovini.
- Tržište elektronske trgovine je u ekspanziji i očekuje se da će vrednost tržišta elektronske trgovine, koja sada iznosi 21 mlrd EUR, porasti na 35 mlrd EUR - rekao je Perl i dodao da više od 50.000 kompanija u Poljskoj isključivo posluje onlajn što je značajan broj kompanija, navedeno je na portalu Privredne komore Srbije.
Višnja Rakić, pomoćnik ministra trgovine, turizma i telekomunikacija rekla je da zaštita potrošača postaje sve značajniji segment u elektronskoj trgovini kao i da elektronska trgovina kao oblast zahteva sistemska rešenja koja će uključiti sve zainteresovane strane - civilna društva, lokalne samouprave, udruženja za zaštitu potrošača i kompanije.
Ona je dodala da je veliki korak napravljen usvajanjem Zakona o zaštiti potrošača 2021. godine koji pruža osnovu za dalje unapređenje funkcionisanja elektronske trgovine u Srbiji.
- Jednako su važna iskustva zemalja u svetu i u okruženju, a to će omogućiti Tvining projekat Evropske unije koji se sprovodi od juna 2021. godine i ima za cilj da dalje unapredi oblast zaštite potrošača u oblastima koje su poslednjih godina dožive veliku ekspanziju - zaključila je Rakićeva.
Izvor: eKapija