Za konkurse u oblasti javnog informisanja 427,5 milijardi dinara

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Ministarstvo informisanja i telekomunikacija Vlade Republike Srbije objavilo je svih devet konkursa u oblasti javnog informisanja za 2025. godinu.

Za realizaciju ovogodišnjih konkursa opredeljeno je 427.500.000 dinara, što predstavlja značajno uvećanje u odnosu na prethodnu godinu, kada je u tu svrhu bilo opredeljeno 337.000.000 dinara, saopštilo je Ministarstvo.

Ovogodišnji javni konkursi objavljeni su i raspisani 1. februara, dok je prethodne godine to učinjeno 29. februara, navodi se u saopštenju i dodaje da je Ministarstvo, ubrzavanjem pripremne procedure neophodne za nesmetano sprovođenje ovih konkursa, omogućilo njihovo realizovanje u kraćem roku.

Ministarstvo je krajem prethodne godine izradilo i Pravilnik o izmenama i dopuni Pravilnika o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja sa pripadajućim obrascima ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 106/24), kojim su dodatno precizirani i usaglašeni određeni elementi procedure sprovođenja konkursa u ovoj oblasti.

Usaglašeno je i da se, pored ostalog, opravdanim troškovima smatraju troškovi štampanja sufinansiranog medijskog sadržaja srazmerno njegovom učešću u konkretnom štampanom izdanju, a sve to za medije koji su dobili sredstva na raspisanim konkursima u oblasti javnog informisanja.

Objavljen je i konkurs za prijavu kandidata za članove komisija koje će razmatrati predloge projekata, a Ministarstvo je uputilo poziv novinarskim i medijskaim udruženjima, kao i teoretičarima, analitičarima i praktičarima u oblasti medija koji su se prijavili kao kandidati za članove komisija u JIS–u da se prijave za članove konkursnih komisija kod ovog ministarstva.

Rok za podnošenje projekata je 3. mart 2025. godine, dok je rok za prijavu kandidata za članove komisija 21. februar 2025. godine.

Ministarstvo podseća i da je od 1. januara 2025. godine stupio na snagu Pravilnik o načinu uspostavljanja i sadržini Jedinstvenog informacionog sistema (JIS) za sprovođenje i praćenje sufinansiranja projekata u oblasti javnog informisanja.

Rok za donošenje odluke o raspodeli sredstava je najkasnije 90 dana od dana zaključenja konkursa.

Javni pozivi objavljeni su na zvaničnoj internet prezentaciji Ministarstva informisanja i telekomunikacija, kao i na portalu JIS–a.

Raspisano je sledećih 9 konkursa:

1) Konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja za štampane medije i servise novinskih agencija (sredstva opredeljena za ovaj konkurs iznose 53.700.000 dinara);

2) Konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja za radio (sredstva opredeljena za ovaj konkurs iznose 47.000.000,00 dinara);

3) Konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja za televizije (sredstva opredeljena za ovaj konkurs iznose 100.000.000 dinara);

4) Konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja za internet medije (sredstva opredeljena za ovaj konkurs iznose 47.000.000 dinara);

5) Konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja na jezicima nacionalnih manjina (sredstva opredeljena za ovaj konkurs iznose 60.000.000 dinara);

6) Konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja namenjenih pripadnicima srpskog naroda u zemljama regiona (sredstva opredeljena za ovaj konkurs iznose 34.800.000 dinara);

7) Konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja namenjenih osobama sa invaliditetom (sredstva opredeljena za ovaj konkurs iznose 25.000.000 dinara);

8) Konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja koji se realizuju putem elektronskih medija čiji izdavači imaju sedište na teritoriji Pokrajine Kosovo i Metohija (sredstva opredeljena za ovaj konkurs iznose 20.000.000 dinara), i

9) Konkurs za sufinansiranje projekata stručne edukacije, unapređenja profesionalnih i etičkih standarda i istraživanja u oblasti javnog informisanja (sredstva opredeljena za ovaj konkurs iznose 40.000.000 dinara).

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti