Voz od Beograda preko Zagreba do Ljubljane posle višegodišnje pauze kreće od proleća

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Voz od Beograda preko Zagreba do Ljubljane ponovo će posle višegodišnje pauze krenuti od proleća ove godine, izjavio je dekan Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Nebojša Bojović.

Reč je o trasi Beograd - Šid - Vinkovci - Zagreb - Dobava - Ljubljana, a vozovi bi saobraćali tri-četiri puta nedeljno, "uz noćnu liniju koja odgovara privrednicima koji putuju u Sloveniju", naveo je Bojović za Večernje novosti.

Planirana je cena karte od oko 20 EUR u jednom pravcu, a kako je Bojović rekao, u početku bi to bila pilot-linija koja bi postala stalna, za šta postoji neophodna železnička infrastruktura, kao i interesovanje putnika, samo je potrebno poboljšati tehničko stanje pruge od Rume do Šida, u cilju povećanja brzine vozova.

-U evropskom redu vožnje već postoji trasa, samo je treba aktivirati. Svakog drugog vikenda u decembru se pravi novi evropski red vožnje. Postoji vreme koje je zauzeto za kretanje voza od Beograda do Ljubljane - kazao je Bojović.

U projekat su uključeni nadležni iz srpskih železnica, a održano je nekoliko sastanaka sa kolegama iz susednih država. U posao će biti uključeni i evropski instituti, koji se bave železnicom i saobraćajem, radi brže realizacije.

- Nadamo se da će već u prvom kvartalu 2022. godine biti uspostavljena jedna linija prema Ljubljani, kasnije ka Filahu u Austriji, a do sredine godine još jedna - rekao je Bojović.

Dodao je da se u 2023. godini očekuju još dve dnevne linije istom trasom i to jednu sa produženjem od Ljubljane do Ciriha, a drugu do Ljubljane kao biznis voz.

Ocenio je i da će "elegancija putovanja koje pruža železnica", privući i deo putnika koji su sada prinuđeni da koriste sopstveni, autobuski ili avionski prevoz, a kako je dodao za početak je planirano da se "pozajme" garniture, iako postoje domaće koje mogu da voze do Lkubljane.

- Verovatno da je dobro iznajmiti najmanje dve garniture koje mogu da se napajaju iz dva različita strujna izvora, kako bi se izbegla zamena lokomotiva zbog prelaska na jednosmernu struju u Sloveniji - objasnio je Bojović, navodeći da zamena lokomotiva komplikuje situaciju i onemogućava da se koriste novi vozovi koji u železničkom parku Srbije.

Bojović je istakao da je moć železnice u ekonomičnosti i ekologiji, a dodao je da se već sada više od 20% saobraćaja u Nemačkoj odvija železnicom, i da je evropski plan da se do 2050. godine, to poveća na 55% ukupnog saobraćaja.

Izvor: Beta

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti