¡Viva Espana!
Zemlja na Iberijskom poluostrvu poznata je po svojoj bogatoj prošlosti, kulturnoj i kulinarskoj raznolikosti, ali i kao popularna destinacija za odmor. Španija takođe ima izuzetno raznolike pejzaže.
Iako je povezana sa Sredozemnim morem i Atlantskim okeanom, takođe je impresivna i daleko od obala sa svojim beskrajnim ravnicama i planinama.
Zahvaljujući ovome, Španija je, posle Francuske, druga najposećenija zemlja na svetu.
Ali turizam nije jedina stvar koja Španiju čini zanimljivom - zemlja takođe nudi nekoliko jedinstvenih karakteristika kada je u pitanju transport.
Ovu zemlju često povezujemo sa plažama i vrućinom, ali nacionalna teritorija zapravo ima posebnu karakteristiku: sa prosečnom nadmorskom visinom od oko 660 metara, Španija je jedna od najviših zemalja u Evropi. Većina obalnih područja je relativno uska i uokvirena planinskim vencima.
Putujući Španijom daleko od uobičajenih ruta i urbanih centara, brzo osetite da ste u beskrajno ogromnoj i „smirenoj“ zemlji.
Zahvaljujući relativno maloj populaciji u ovim oblastima, veliki broj životinjskih vrsta i dalje se razvija na španskom terenu, sa životinjama koje su odavno izumrle ili ozbiljno ugrožene u drugim delovima Evrope.
Bivša svetska imperija
Najpoznatija epoha Španije datira iz 1492. Ploveći u ime španske krune, Kristofer Kolumbo je krenuo na zapad preko otvorenog okeana, nadajući se da će pronaći mogući morski put do Azije. Nakon napornog putovanja, on je zaista naišao na kopno, čime je otkrio dve Amerike.
Ostalo je istorija: Španija je osvojila nove zemlje i kolonizovala ih. U to vreme, zbog njegovog ogromnog prostranstva, ljudi su ga nazivali carstvom u kome „sunce nikada nije zašlo“. Postoji dobar razlog zašto se španski još uvek govori u mnogim delovima Latinske i Centralne Amerike.
I danas Španiju karakteriše njena kosmopolitska i međunarodna orijentacija.
Fotografija od: Pixabay
Pogled na more
Španija je, naravno, i dalje pomorska nacija. Nije iznenađujuće što oni takođe imaju vodeću ulogu u pomorskom transportu, a kapaciteti njihovih luka su posebno impresivni.
Najvažnije je da luka Valensija ne samo da ima najveći obim pretovara od svih luka u Španiji, već se smatra i drugom po veličini u regionu Mediterana.
Luka opslužuje sliv od 350 kilometara koji je izvor 50% španskog BDP-a. Izgradnja četvrtog kontejnerskog terminala, vrednog milijardu evra, mogla bi da obezbedi da vodeća pozicija ostane.
Na ukupnoj površini od 137 hektara, planirani objekat imaće pretovarni kapacitet od 5 miliona kontejnera, železnički terminal sa šest koloseka dužine 1.000 metara i nekoliko vezova u dužini od 1.970 metara.
Luka Alhesiras je na drugom mestu, a svojom lokacijom u Gibraltarskom moreuzu, smatra se jednim od najprometnijih pretovarnih mesta na svetu, pružajući i interfejs između Evrope i Afrike.
Pored upravljanja trajektnim saobraćajem, automobilskim prevozom, rasutim materijalima i kamionskim prikolicama, luka je 2015. godine preradila 5,12 miliona TEU kontejnera.
Njen glavni konkurent, osim Valensije, je luka Tanger-Med „preko puta“, na obala Maroka. Malo zaostaje, ali ne manje važna, luka Barselona.
Fotografija od: Pixabay
Kapija u Južnu Ameriku
Glavni argument globalne logisticke kompanije cargo-partner za otvaranje filijale u Španiji je njena blizina latinoameričkom tržištu, kao i snaga koju je stekla zbog svoje kulturne blizine.
Na Španiju se i dalje gleda kao na kapiju u Latinsku Ameriku, koja nudi najbolju platformu unutar EU za razvoj poslovanja u bivšim kolonijalnim državama zemlje.
Španija ima 17 sporazuma o izbegavanju dvostrukog oporezivanja sa zemljama Centralne i Južne Amerike (uključujući Argentinu, Boliviju, Brazil, Čile, Kolumbiju, Kostariku, Kubu, Ekvador, Meksiko, Panamu i Venecuelu).
Postoji i 20 sporazuma za međusobnu zaštitu i unapređenje recipročnih investicija između Španije i zemalja Latinske Amerike.
Paralelni autoputevi?
Španija je dobro pozicionirana ne samo u pogledu pomorskog i vazdušnog saobraćaja. Zbog svog građevinskog razvoja poslednjih godina, španska infrastruktura se generalno smatra odličnom, što se ogleda u modernoj železničkoj i putnoj mreži.
Ima dobro razvijenu mrežu puteva i autoputeva sa ukupno 663.795 kilometara.
Fotografija od: Pixabay
Jedna neobična strana je da u Španiji postoje dva termina za „autoput“ – „autovia“ i „autopista.
Autopiste su privatno izgrađene autoputeve privatnog sektora sa naplatom putarine, dok je autoputeve izgradila vlada i stoga se mogu koristiti bez naknade.
Ovo „takmičenje“ može imati neke čudne efekte. Na primer, autopiste i autovije ponekad idu paralelno jedna sa drugom, razdvojene samo nekoliko kilometara.
U celini, autopiste su bolje razvijene: imaju veće radijuse krivina, bolje dizajnirane rampe i van rampe, a nagibi su im manje strmi. Nikada nećete naići na raskrsnicu na ovim, dok autovias ponekad može završiti na semaforu.
Sve u svemu, Španija – posle Kine i SAD, ali ipak ispred Nemačke – ima jednu od najdužih mreža autoputeva na svetu.
Nered na šinama
Železnička mreža koja se kreće na iberijskim prugama širokog koloseka (1.668 mm) koju je obezbedila državna železnička kompanija Red Nacional de los Ferrocarriles Espanoles (RENFE) dopunjena je mrežom velikih brzina standardnog koloseka, Alta Velocidad Espanola (AVE) , koja ima dužinu od preko 3.100 kilometara. Iberijske pruge širokog koloseka pokrivaju skoro 12.000 kilometara.
Celokupan tekst, ali i slične zanimljivosti iz industrije možete pročitati na cargo-partner Trendletter sekciji, gde se možete i prijaviti za obaveštenja o mesečnim aktuelnostima.
O cargo-partneru
cargo-partner je privatni pružalac usluga infologistike punog opsega koji nudi sveobuhvatan portfolio rešenja za avionski, pomorski, drumski transport i skladištenje.
Sa skoro 40 godina stručnosti u informacionoj tehnologiji i optimizaciji lanca snabdevanja, kompanija dizajnira usluge po meri za širok spektar industrija kako bi stvorila konkurentne pogodnosti za svoje kupce širom sveta.
Osnovan 1983. godine, cargo-partner je ostvario promet od 1.8 milijardi EUR u 2021. godini i trenutno zapošljava više od 4.000 ljudi širom sveta.
cargo-partner nastavlja svoj kurs širenja i dodaje još jednu novu zemlju svojoj globalnoj mreži.
Prateći potrebe svojih lokalnih kupaca, kompanija je otvorila novu kancelariju u Barseloni koja nudi kompletan portfolio transportnih i logističkih usluga.
Kancelarija dopunjuje mrežu cargo-partnera u zapadnoj Evropi i koristi od sinergije sa drugim kancelarijama u regionu kako bi se postigla kraća tranzitna vremena u drumskom transportu.
Pored toga, cargo-partner će koristiti Španiju kao čvorište za avionski i pomorski teret kako bi se ubrzale isporuke iz Evrope u Ameriku.
Tim u Barseloni trenutno broji šesnaest članova i opslužuje kupce iz različitih industrija, uključujući automobilsku, prehrambenu i maloprodajni sektor.