UNCTAD: Internet trgovina procvetala u pandemiji

Internet trgovina činila je skoro petinu globalne maloprodaje u pandemiji 2020. godine zbog ograničenja koja su vlade nametnule da bi suzbile širenje koronavirusa, procenjuje Konferencija Ujedinjenih nacija o trgovini i razvoju (UNCTAD).
Udeo Interneta u globalnoj maloprodaji porastao je na 19 procenata u 2020. godini, sa 16 procenata u 2019. godini, navodi se u izveštaju UNCTAD-a objavljenom u ponedeljak.
U 2019. godini globalna elektronska trgovina porasla je četiri odsto, na 26,7 biliona dolara, izračunao je UNCTAD.
Najveći udeo u elektronskoj trgovini u 2020. godini zabeležile su Južna Koreja i Kina, gde je činila četvrtinu ukupnog prometa. Slede ih Britanija sa 23,3 odsto i Sjedinjene Države sa 14,0 odsto.
Međutim, pandemija je promešala karte u vodećim maloprodajnim kompanijama, ističe UNCTAD.
Bruto promet svih 13 vodećih kompanija za e-trgovinu porastao je prošle godine za petinu, na 2,9 biliona dolara. UNCTAD izdvaja udvostručeni promet kanadskog Shopifi-a i Walmart-ov skok prometa od 72,4 odsto.
S druge strane, kompanije koje nude usluge prevoza i putovanja zabeležile su nagli pad bruto vrednosti saobraćaja, napominju autori izveštaja.
„Na primer, Expedia je pala sa 5. mesta u 2019. na 11. u 2020., Booking Holding sa 6. na 12., a Airbnb, koji je prošle godine uvrštio akcije, sa 11. na 13.“, napominju.
Izvor: SEEbiz