Ugovore o objavljivanju sadržaja Google sklopio sa više od 600 medija

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Google je objavio da je sklopio ugovore o objavljivanju sadržaja sa više od 600 medija širom sveta, najavljujući da će za informativni program izdvojiti milijardu dolara.

Izdavači iz desetak zemalja odobrili su objavljivanje sadržaja, a korisnici ga mogu videti u Australiji, Argentini, Brazilu, Nemačkoj, Britaniji i Italiji, preneo je Rojters, navodeći da će tekst publikacije biti objavljen na Google-ovom blogu tokom dana .

U februaru je Google prijavio potpisivanje ugovora sa „više od“ 500 medijskih kompanija.

Google-ov jedini zahtev je da izdavači pružaju određenu količinu sadržaja dnevno, rekao je šef Google Nevs Shovcase-a Brad Bender, dodajući da bi finansiranje trebalo da pomogne medijima da angažuju novinare da uređuju sadržaj koji će biti oblikovan u „panele“.

Paneli će biti objavljeni u Google-ovim aplikacijama Nevs and Discover, rekao je Bender.

Korisnici mogu da „prate“ izdavače da bi od njih dobili više panoa. Izdavači, uključujući The Financial Times i The Canberra Times, zajedno generišu 7.000 panoa dnevno i imaju preko 200.000 registrovanih sledbenika, navodi Rojters sa Googleovog bloga.

Američki gigant se nada da će izdavači na kraju podstaći sledbenike da se pretplate na sadržaj ili povećati prihod većim brojem pregleda sadržaja podržanih oglasima.

Očekuje se da će Google-ov program trajati do 2023. godine, a kompanija planira da izdvoji milijardu dolara za objavljivanje sadržaja u Nevs Shovcaseu. Tvrde da ne nameravaju da zarađuju na tome.

Odvojeno su ugovorili sa medijskim kompanijama u Francuskoj, a naknade za sadržaj kreću se od 1,3 miliona dolara za novine Le Monde do 13,741 dolara za lokalne novine La Voik de la Haute Marne i ističu da nastavljaju da pregovaraju sa drugim izdavačima, uključujući oni u Sjedinjenim Državama.

Tehnološki gigant našao se na udaru kritičara medijskih kompanija, koji ga optužuju da im je ukrao prihod od oglašavanja. Facebook i Google zajedno kontrolišu polovinu tržišta digitalnog oglašavanja, ističe Routers.

Google tvrdi da ne kontrolišu previše kako medijske kompanije troše novac.

„Naša namera je da izdavačima olakšamo učešće u programu, ali njen krajnji cilj je da stvore održiviju budućnost za vesti“, rekao je lider Google-a.

Dodaje da će kompanija uložiti više novca u objavljivanje vesti u sledećoj fazi.

Priznaje da Google prilikom izrade novog programa nije konsultovao sindikate ili udruženja novinara.

Mnogi među njima u SAD-u kritikuju privatne investicione fondove zbog kupovine medijskih kompanija, smanjenja troškova i pogoršanja kvaliteta sadržaja.

Novinarska udruženja moraju da razgovaraju sa izdavačima o tome kako bi Google-ovo finansiranje trebalo da rezultira zapošljavanjem većeg broja novinara, umesto da zgusne novčanik vlasnika, rekao je američki softverski gigant.

Izvor: SEEbiz

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti