Toyota prenosne vodonik patrone šalju klasične električne baterijske automobile u drugi plan

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Prenosne patrone vodonika najavljuju održivu budućnost mobilnosti i smanjuje upotrebu litijum-jonskih baterija u automobilu za 98%.

Nakon ubedljive demonstracije vodonične tehnologije tokom Olimpijskih igara u Parizu, Toyota ide dalje.

Na Japan Mobility Show Bizweek 2024. koji se održava naredne sedmice u Tokiju, najveći japanski proizvođač automobila najavljuje i izlaganje svojih vodonikovih uložaka (patrona) koji će upotrebu vodonika učiniti jednostavnim i sigurnim izvorom energije.

Kako navodi Toyota ovi prenosni rezervoari u formi patrona ili ketridža omogućavaju lako i brzo punjenje vozila na svim mestima bez izgradnje posebnih pumpnih stanica, rezervoara i instalacije. Zamena patrone je jednostavna i čak mnogo brža od

klasičnog točenja fosilnih goriva u rezervoar automobila. Umesto dosadašnjih teških i masivnih čeličnih rezeroara, novi su izrađeni od karbona, potpuno bezbedni i prilagođeni čak i nošenju u posebno dizajniranim ruksacima, za potrebe raznih drugih uređaja koji se mogu pokretati na ovaj energent.

Prema dostupnim informacijama, jedan mobilni vodonički kertridž je težak ukupno oko 8 kilograma od čega 4 kilograma čini pogonsko gorivo, a poseduje i specijalno dizajnirano postolje sa ventilom koji se jednim okretom priključuje u ležište automobila.

Može se očekivati da uskoro sve ovo upoznamo i na prvom Toyota Mirai modelu, koji će sa jednom kapsulom vodonika imati autonomiju od 400-500 kilometara.

Za funkcionisanje sistema i skladištenje viška energije, Toyota Mirai uz kapsule vodonika poseduje litijum-jonsku bateriju od svega 1,7 kWh, umesto 60-110 kWh u klasičnim EV.

Najkraće rečeno, automobilska budućnost izvan sektora baterija i prenosa električne energije tek dolazi. Jedan od primera je i upotreba vodonika na nekoliko stotina automobila i autobusa tokom trajanja Olimpijskih igara u Parizu, bez ikakvog bezbednosnog incidenta.

Sva ta vozila se nalaze danas u javnom saobraćaju Pariza.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti