Toyota i BMW napuštaju ideju baterijske elektrifikacije automobila

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Iz analiza koje se odnose na vodonik kao gorivo budućnosti, izdvajala su se dva pitanja: kada će vodonički automobili preuzeti tržište i koliko će koštati i vozila i gorivo?

Na ova pitanja, Toyota i BMW su dali zajednički odgovor kroz potpisivanje ugovora o saradnji koji se bavi istraživanjem i razvojem tehnologije proizvodnje vodoničkog modela.

Ova saradnja predstavlja značajan korak napred na putu prema održivoj mobilnosti , a 2025. će biti prekretnica u evoluciji automobilske industrije.

Da se ozbiljno računa na novu tehnologiju potvrđuje i činjenica da je BMW ovog leta odustao od ugovaranja kupovine litijum-jonskih baterija koje su planirane za proizvodnju EV u narednih 5 godina.

Prema planu Toyote najvećeg svetskog proizvođača automobila i kompanije BMW, do 2040. najveći broj prodatih vozila biti sa pogonom na vodonik.

Zasad jedini serijski automobil na gorive ćelije Toyota Mirai košta u proizvodnji gotovo dvostruko od njegove prodajne vrednosti, a tu razliku pokriva Toyota u cilju popularizacije pogona i njegovog ispitivanja u praksi.

BMW planira napuštanje proizvodnje električnih modela i pokrenuti masovnu proizvodnju automobila na vodonik do 2028. godine, blisko sarađujući s Toyotom na stvaranju tehnologije gorivih ćelija nove generacije.

Najveći izazovi za udružene kompanije jesu trenutno visoka cena automobila na vodonik, visoka cena vodonika i organizacija sistema punionica, koji je rešen na izuzetno praktičan način.

Ključni faktor masovnosti vodonika su stanice za punjenje koje će se realizovati razvojem Toyota sistema prenosnih vodoničkih patrona koje će se plasirati u šoping centrima, i na svim drugim mestima gde je do sada bilo nezamislivo automobil snabdeti gorivom.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti