Tesla donosi revolucionu tehnologiju konstruisanja i proizvodnje baterija
Svi već dobro znamo da su baterije i dalje odlučujući faktor kada su u pitanju električna prevozna sredstva. Cena, masovnost proizvodnje, njihova dugotrajnost, brzina punjenja i domet vozila su glavne karakteristike koje nas još uvek u određenoj meri muče kada razmišljamo na eventualnu nabavku električnog vozila.
Dugo su zaljubljenici u električna vozila i poznavaoci prilika u EV svetu čekali da se održi Tesla Battery Day konferencija, odlagana više puta ove godine zbog sveukupne situacije sa pandemijom. I juče je konačno (22-og Septembra 2020) čekanju došao kraj.
Kompanija Tesla je predstavila novu unapređenu tehnologiju proizvodnje i ugradnje baterija koja bi solidnim delom trebala da reši neke od gore pomenutih prepreka. Ponajviše vezano za cenu, masovnu proizvodnju i jednim delom za domet električnih vozila.
Optimizovana je, za sada još uvek u testnoj/pilot proizvodnji, veličina ćelije i gustina energije, značajno automatizovana proizvodnja baterija što utiče na brzinu proizvodnje, racionalizovana upotreba skupih metala u proizvodnji anode i katode baterije a na kraju i promenjena tipična šema šasije vozila time što je baterijsko pakovanje postao njen sastavni deo.
Sve ukupno, očekuje se unapređenje dometa od 54% i umanjenje troškova proizvodnje baterija za 56%. U finalnu proizvodnju će postepeno biti uvođene ove tehnologije u naredne 1.5 do 3 godine.
Pored toga, potvrđen je plan za novo najmanje Tesla vozilo koje bi inicijalno trebalo da košta od 25 hiljada USD a da se prvi primerci očekuju za oko 3 godine.
Na kraju, predstavljena je nova verzija Tesla S modela sa tzv. Plaid modom, koji od serijskog Tesla S automobila pravi zaista pravi bolid sa ubrzanjima do 60mph za ispod 2 sekunde i maksimalnom brzinom preko 200mph a dometom najmanje 521mh.
Pogledajte detaljniji sažetak juče održanog Tesla Battery Day prezentacije u emisiji na YouTube kanalu Elektro Balkan.