Sve veći broj kompanija u Nemačkoj razmatra povećanje cena svojih proizvoda

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Sve veći broj kompanija u Nemačkoj razmatra povećanje cena svojih proizvoda, pokazuju rezultati majske ankete o poslovanju instituta IFO iz Minhena.

Poskupljenja su naročito aktuelna u trgovini na veliko, gde je predmetni pokazatelj skočio sa 54 poena u aprilu na 65 poena u maju.

„Mnoge kompanije prenose rast troškova na strani nabavke na krajni proizvod. Poskupljenja su delom i rezultat nastojanja da se nadomeste ranija sniženja cena tokom krize sa korona virusom“, kaže Klaus Vohlrabe (Klaus Wohlrabe), šef ankete u IFO-u, navodi se u saopštenju instituta dostavljenom Tanjugu.

U prerađivačkoj industriji, indeks povećanja cena se popeo 32 na 37 poena, a u građevinarstvu je uzleteo sa 12 na 32 boda.

Ovaj pokazatelj se takođe približava maksimumu u sektoru maloprodaje i usluga. U trgovini na malo je porastao sa 24 na 36 poena, dok je kod pružalaca usluga povećan sa 14 na 20 poena. Gotovo u svakoj industrijskoj grani predviđaju neki vid poskupljenja.

„Oštar porast cena mnogih sirovina u krajnjoj instanci će se preliti poput talasa na čitavu ekonomiju“, dodaje Vohlrabe.

 

Izvor: Biznis.rs

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti