Stellantis se okreće Australiji kao sirovinskoj bazi za električna vozila
Stellantis se okreće Australiji kao sirovinskoj bazi koja je neophodna za svoju strategiju električnih vozila u godinama koje dolaze.
Proizvođač automobila je rekao da je neobavezujući memorandum o razumevanju koji se odnosi na "buduću prodaju količina proizvoda od nikla i kobalt sulfata za baterije" potpisan sa kompanijom GME Resources Limited koja se nalazi na Sidneju.
Prema Stellantisu, MoR se fokusira na materijale dobijene iz projekta NiVest Nickel-Cobalt, koji je predviđen za razvoj u Zapadnoj Australiji.
U saopštenju, kompanija je opisala NiVest kao operaciju koja će svake godine proizvoditi oko 90.000 tona "nikl i kobalt sulfata za baterije" za tržište električnih vozila.
Stellantis je rekao da je do sada više od 30 miliona australskih dolara (oko 18,95 miliona dolara) "uloženo u bušenje, metalurška ispitivanja i razvojne studije". Konačna studija izvodljivosti za projekat bi trebalo da počne ovog meseca.
U svom saopštenju od ponedeljka, Stellantis - čiji brendovi uključuju Fiat, Chrisler i Citroen - naveo je svoj cilj da se svi putnički automobili u Evropi prodaju na električni pogon do 2030. godine. U SAD-u želi „50% prodajni miks BEV putničkih automobila i lakih kamiona“ u istom vremenskom okviru.
„Obezbeđivanje izvora sirovina i snabdevanje baterijama će ojačati Stellantisov lanac vrednosti za proizvodnju baterija za električna vozila“, rekao je Maksim Pikat, glavni službenik za nabavke i lanac snabdevanja u Stellantisu.
Stelantisovi planovi za električna vozila stavljaju ga u konkurenciju kompanijama poput Tesla Elona Maska, kao i kompanijama kao što su Folksvagen, Ford i GM.
Prema Međunarodnoj agenciji za energiju, prodaja električnih vozila je na putu da ove godine dostigne najviši nivo u istoriji. Širenje sektora i drugi faktori stvaraju tačke pritiska kada je u pitanju snabdevanje baterijama kritičnim za električna vozila.
Izvor: SEEbiz