Stadler predstavio novi flirt voz za Srbiju na sajmu Trako u Poljskoj

Kompanija Stadler na sajmu železničke industrije Trako u poljskom Gdanjsku predstavila je prethodnih dana i primerak flirt voa koji treba da bude isporučen Srbiji.
Kako ova kompanija podseća u sapštenju izdatim ovim povodom, predstavljeni tip voza za potrebe naše železnice potrazumeva isporuku 18 elektromotornih garmnitura za Srbija voz, a u okviru trećeg ugovora koji je sklopljen sa ovom železničkom kompanijom.
Kako Štadler podseća, prvi ugovor o isporuci 21 flirta između naša zemlja i njega kao proizvođača sklopljen je 2014.
Potom je usledio ugovor za kupvinu i isporuku tri kiss Štadlerova voza (koji kao "Soko" voz od prošle godine opslužuju putnike na brzoj pruzi Beograd - Novi Sad).
Poslednji ugovor za 18 flirtova, koji će voziti na regionalnim linijama, ističe Štadler, sklopljen je krajem 2021. godine, odnosno početkom 2022.
Kompanija u saopštenju napominje da je ponosna što je deo obnove srpske železničke flote.
Kada je reč o novim flirtovima za Srbija voz, čiji primerak je predstavljen na Trako sajmu, iz Štadlera su naveli da je reč o tipu voza koju karakterišše lagana aluminijumska konstruukcija, da je dizajn takav da njime nagašava mala potrošnja električne energeije i da je voz lak za upravljanje.
Naglašava se i da je novi flirt rađen od ekološki prihvatljivih materijala uključujući i boje na bazi vode. Vozilo karakteriše i lak princip ulaska i izlaska , uključćujući osobe sa invaliditetom, osobe sa invalidskim kolicima i bicikliste.
Voz je klimatizovan, sa spoljnim i unutrašnjim videonadzorom i sa sistemom video i audio obaveštavanja. Novi vozovi iimaće četiri odeljka sa ukupno 244 mesta za sedenje, odnosno ukupno 473 putnika, uključujući i deo za putnike sa ograničenom pokretljivošću, kao i dosta prostora za prtljag.
Voz je projektovan za brzine do 160 kilometara na čas, odnosno one brzine kojima voze i flirtovi koji uveliko saobraćaju u Srbiji.
Većina navedenih karatkeristika ukazuje da su novi flirtovi u mnogo čemu slični onima koji na regio linijama krstare srpskim prugama, ali na osnovu snimka sa sajma jasno je da postoje određene novine i dizajnerske promene u odnosu na postojeće flirtove u Srbiji.
Ivan Bulajić, v. d. generalnog direktora Srbija voza u toku leta je za časopis Pruga istakao da budući da smo mi prvi u Evropi kupili prve flirt vozove četvrte generacije na naponu od 25 kV, prve garniture ići će u Rumuniju radi dobijanja tipske dozvole da bi bili upisani u registar vozila sa tipskim dozvolama.
Kako je dodao to znači da ćemo prve nove garniture na srpskim prugama imati u redovnom saobraćaju u martu naredne godine i da će u saobraćaj ulaziti otprilike po jedan voz na svake dve nedelje. Očekuje se da cela flota bude isporučena do leta naredne godine.
Bulajić je naveo i da je nacrt reda vožnje za narednu godinu, a posle sprovedenog istraživanja, predvideo i novine na srpskim prugama kao što su linija Novi Sad - Bar, a posle dužeg vremena i vozovi na relaciji Novi Sad - Sremska Mitrovica, Jedna od najavljenih novina je i to što svi vozovi koji dolaze sa juga i zapada zemlje neće više završavati vožnju u Prokopu, nego će ići do Zemuna.
Izvor: eKapija