Šta je sve potrebno radi otvaranja uspešne internet prodavnice?

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

U poslednje vreme, na srpskom tržištu otvara se sve veći broj internet prodavnica. Neke od njih u svojoj ponudi obuhvataju artikle iz raznih sfera života: od kozmetike, odeće i obuće, do bele tehnike i auto delova.

S druge strane, sve je veći i broj specijalizovanih internet prodavnica, koje su se fokusirale na određenu kategoriju proizvoda kao što su kozmetika, dečija oprema, oprema za kućne ljubimce i slično.

Mnogo je koraka koje je potrebno učiniti kako biste prešli put od početne ideje do realizacije i uspešnog poslovanja. Pravi primer internet prodavnice koja je ovaj put uspešno prešla jeste online prodavnica Bubi pet shop.

Ova prodavnica hrane i opreme za kućne ljubimce ispunila je sve uslove potrebne za uspešno poslovanje i sticanje kredibiliteta na tržištu i među kupcima.

Jednostavan i unikatan dizajn, funkcionalna internet prodavnica i integrisan sistem naplate samo su neke od njih.

Takođe, tu su i dodatni benefiti za kupce kao što su brza dostava i korisni i informativni blog tekstovi.

Ukoliko je ovo vaš prvi pokušaj da otvorite internet prodavnicu, nastavite sa čitanjem i saznajte koje korake je potrebno preduzeti radi uspešnog poslovanja.

Biznis plan kao prvi korak u osnivanju svakog poslovanja

Prilikom osnivanja bilo kog preduzeća, potrebno je napraviti detaljan biznis plan.

On će vam pomoći da sagledate širu sliku svega što je potrebno obezbediti i realizovati kako bi kreiranje preduzeća i njegovo poslovanje tekli bez nepredviđenih situacija.

Biznis plan treba da sadrži osnovne informacije o preduzeću, pregled tržišta, korake koje je potrebno preduzeti u realizaciji, kao i očekivane troškove i prihode.

Informacije o preduzeću podrazumevaju detalje kao što su oblast poslovanja, usluge koje će kompanija nuditi, a u slučaju internet prodavnice, koje će proizvode imati u ponudi.

Zatim, tu su pregled tržišta u kome je potrebno sagledati koja su ciljna tržišta, kao i kakva je situacija sa konkurencijom, tražnjom i cenama na tržištu.

Za kraj, potrebno je odrediti kolika su finansijska sredstva potrebna za realizaciju, da li postoje potencijalni investitori, koji su očekivani troškovi i prihodi i slično.

Fotografija od: unsplash.com

Otvaranje i registrovanje firme radi dozvole za trgovinu

Sledeći korak koji morate preduzeti jeste osnivanje firme.

Kako biste legalno otvorili internet prodavnicu i bavili se internet prodajom, zakon u našoj državi nalaže da morate biti registrovani privredni subjekat, koji poseduje dozvolu za trgovinu.

Naš zakon prepoznaje nekoliko tipova privrednih subjekata, a to su preduzetnici, društva sa ograničenom odgovornošću, ortačka društva, komanditna društva i akcionarska društva.

Dobro prostudirajte zakon i odaberite opciju koja vam najviše odgovara u skladu sa vašim mogućnostima, planovima i ciljevima.

Takođe, prilikom podnošenja prijave za osnivanje firme, potrebno je da odaberete svoju šifru delatnosti, odnosno da se odlučite za delatnost kojom ćete se pretežno baviti.

Odabirom internet prodaje kao svoje pretežne delatnosti, oslobađate se obaveze posedovanja fiskalne kase.

Uslov za to jeste da robu šaljete poštom ili kurirskom službom, a ukoliko imate svog kurira, u obavezi ste da posedujete mobilnu fiskalnu kasu.

Kreiranje web sajta i internet prodavnice

Nakon što ste se registrovali kao privredni subjekat, registrovali svoju firmu i odabrali pretežnu delatnost, na redu je izrada web sajta i internet prodavnice.

Polazeći od pretpostavke da ne posedujete znanja iz ovih oblasti, biće neophodno da angažujete programera koji će pokrenuti vaš sajt.

Međutim, bitno je znati šta sve ovaj korak podrazumeva.

Fotografija od: www.pexels.com

Pre svega, potrebno je kreirati web sajt i internet prodavnicu koji poseduju kvalitetan dizajn, lako se koriste u smislu navigacije kroz prodavnicu, ali i sadrže integrisane sisteme za naplatu.

Pored toga, potrebno je kupiti domen i hosting na kome će se vaš web sajt i internet prodavnica nalaziti.

Dakle ovaj proces podrazumeva dizajniranje i kodiranje internet prodavnice, integraciju sistema za naplatu, registraciju domena i hostinga, kao i tehničko održavanje na mesečnom nivou.

Proces otvaranja internet prodavnice je kompleksan i novčano zahtevan, ali dobro odrađen početan posao omogući će vam lakše i efikasnije poslovanje.

SEO optimizacija i digitalni marketing

Posedovati funkcionalnu internet prodavnicu i kvalitetnu i široku ponudu artikala nije dovoljno za uspešan biznis. Imajući u vidu veliku konkurenciju na tržištu, potrebno je posvetiti puno pažnje dodatnim koracima koji će vašu internet prodavnicu pogurati na prvo mesto Goolge pretraživača i pomoći da se za nju pročuje.

Ukoliko želite uspeh na ovom polju, najbolje je da angažujete kompaniju koja će vam obezbediti kompletne usluge tehničke SEO optimizacije i optimizacije sadržaja, kao i digitalnog marketinga.

Tehnička SEO optimizacija podrazumeva ispravljanje postojećih ili kreiranje novih tehničkih aspekata sajta prema pravilima Google pretraživa.

S druge strane, ptimizacija sadržaja odnosi se na optimizaciju fotografija i tekstova na sajtu, a sve u cilju boljeg pozicioniranja u Google pretragama.

Digitalni marketing bavi se Google oglašavanjima i promocijama na društvenim mrežama poput Fejsbuka, Instagrama, LinkedIn-a, pa čak i TikTok-a.

Adekvatna promocija dopreće do ciljne grupe i podstaći zainteresovane kupce da izvrše kupovinu.

Puno je koraka koje je potrebno preduzeti prilikom osnivanja internet prodavnice, a ovo su bili samo neki od najvažnijih.

Ukoliko želite da uspete u svom biznisu, ne štedite ni novac ni vreme i postarajte se da se konstanto usavršavate i prikupljate nova znanja iz svoje oblasti.

 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti