Srpska gejming industrija dostigla novi rekord

Asocijacija industrije video igara Srbije (SGA) objavila je najnoviji izveštaj o stanju u domaćoj gejming industriji za 2024. godinu, pružajući sveobuhvatan uvid u razvoj sektora od 2017. godine do danas.
Iako globalna industrija i dalje prolazi kroz fazu kriznog menadžmenta nakon pandemije, podaci pokazuju da je domaće tržište zabeležilo otporniji rast.
Prema izveštaju, igre koje nastaju (i) u Srbiji preuzete su skoro 300 miliona puta na globalnim platformama.
Najvećih 15 kompanija ostvarilo je prihod od 214 mil EUR, što predstavlja rast od 22% u odnosu na 2023. godinu. Procene pokazuju da u Srbiji danas posluje oko 100 studija i timova, a trenutno su u razvoju 84 nove igre.
Industrija zapošljava oko 4.500 profesionalaca, uz 200 novih radnih mesta u odnosu na 2022. Ipak, za 2025. planirano je otvaranje svega 130 novih pozicija, što ukazuje na usporavanje rasta i ulazak u fazu stabilizacije.
Izveštaj takođe donosi nove uvide: 31% svih zaposlenih su žene, koje vode trećinu svih timova, dok 55% studija razvija originalne IP-eve. Mobilne igre i dalje dominiraju po ukupnim prihodima.
Prvi put, prikupljeni su i podaci o upotrebi veštačke inteligencije u razvoju igara, zadovoljstvu uspehom projekata, jezicima lokalizacije, strukturi vlasništva kompanija, kao i o najposećenijim domaćim i stranim gejming događajima.
Glavni razvojni centri ostaju Beograd i Novi Sad, a najzastupljenija zanimanja su u oblastima QA, programiranja i 3D arta. Najteže je pronaći iskusne programere i seniore za pozicije u podršci poslovanju.
Kao ključne izazove za dalji razvoj industrije, kompanije ističu visoka poreska opterećenja, manjak lokalne podrške za platforme za objavljivanje igara, kao i nedostatak adekvatnih poreskih olakšica.
Izvor: eKapija