Saznajte više o novoj Google analitici koja stupa na snagu 1. jula ove godine

Marketing je integralni deo svakog uspešnog online biznisa i bez njegove pomoći gotovo da ne možemo očekivati željene rezultate i napredak. Da bi kompanije upoznale i pratile ponašanje svojih korisnika, oslanjanjuje se na korisnu analitiku, koja je zadužena za praćenje i analizu podataka i pruža nam bolji uvid u dinamiku posetilaca našeg veb-sajta.
Ukoliko se bavite digitalnim marketingom, onda vas vest o gašenju Google Universal Analytics sigurno nije zaobišla, ali je sasvim sigurno donela mnoštvo promena sa sobom. Stara verzija analitike kakvu poznajemo, zvanično prestaje da postoji 01. jula ove godine, a zamenjuje je naprednija GA4 (Google Analytics 4) platforma.
Šta možemo očekivati dolaskom ove nove korisne alatke i na koji način je možemo pravilno implementirati? Koje prednosti ćemo dobiti njenom upotrebom i kada je najbolje vreme da otpočnemo sa procesom migracije na novu GA4?
Ovo su samo neka od najčešćih pitanja koja se pojavljuju otkako je Google gigant objavio vest o ovoj značajnoj promeni u svetu marketinga, a na koja ćemo pokušati da odgovorimo u narednim pasusima.
Osnovne karakteristike GA4 analitike
Ova najnovija verzija analitike nastala je još 2020. godine, ali je tek početkom prethodne godine zvanično objavljeno da će u potpunosti zameniti Univerzalnu analitiku.
Reč je o drugačijoj vrsti platforme, čije funkcionsanje je bazirano na mašinskom učenju, čime dobijamo konkretnije podatke i bolji uvid u ponašanje korisnika na našem sajtu.
Unapređena GA4 analitika zasniva se na prikupljanju podataka pomoću interakcije korisnika kao posebnog događaja (event), za razliku od prethodne verzije koja je bila fokusirana na sesiji (session) i pregledima stranice (page view).
Stalna ažuriranja vam pomažu da bolje i ranije uočite nedostatke i eventualne greške koje se javljaju, te pravovremeno odreagujete.
Ovo su neke od ključnih razlika između dve analitike, a Google je odlučio i da akcenat nove GA4 stavi na bolju zaštitu privatnosti posetilaca.
Da li moram da pređem na GA4?
Svi korisnici analitike u obavezi su da do 01. jula ove godine izvrše transformaciju i otpočnu sa upotrebom nove GA4 analitike, jer stara više neće biti dostupna.
Savetuje se da se sa migracijom otpočne što pre, kako biste obogatili istoriju podataka i navikli se na novi način funkcionisanja platforme.
Još jedan od razloga za hitni prelazak je činjenica da Google nije omogućio prenos vaših trenutnih podataka sa stare Univerzal analitike na novu, zato je važno da budete spremni i na taj način se 01. jula pozicionirate ispred vaše konkurencije.
Odlaganjem migracije, rizikujete da usporite celokupan proces i time budete uskraćeni za bolji pregled tržišta i potreba korisnika, a samim tim i stopirate napredak vašeg poslovanja.
Kako uspešno migrirati?
Budući da je reč o putpuno različitim verzijama analitike, biće vam neophodno određeno vreme da se upoznate sa svim karakteristikama i načinom rada nove GA4.
Podešavanje novog naloga nije u potpunosti automatizovano, što može usporiti celokupan proces ukoliko se niste dovoljno upoznali sa pravilnim postavljanjem parametara.
Stručnjaci iz Four Dots tima razvili su strategiju za uspešno implementiranje novog sistema, koji vam mogu pružiti podršku pri kreiranju i korišćenju novog naloga.
Pravilna migracija predstavlja ključan korak i neophodnost kako bismo iskusili sve benefite nove analitike i unapredili marketinške kampanje.
Biti u koraku sa promenama obaveza je svakog biznisa koji teži da bude konkurentan i pronađe svoje mesto u moru drugih.
Kako će GA4 unaprediti poslovanje?
Svi oni koji su do sada testirali novu Google analitiku, zaključili su jedno - da je reč o izuzetno moćnoj i efikasnoj alatki koja će zasigurno napraviti revoluciju u sferi digitalnog marketinga.
Detaljniji uvid u ponašanje korisnika koji posećuju naš sajt i konkretnije informacije omogućavaju nam da bolje isplaniramo buduće korake i fokusiramo se na potrebe korisnika.
Izdvaja se i novi korisnički interfejs koji je poboljšan u odnosu na prethodnu analitiku, a tu je i naprednija kategorizacija, što olakšava upotrebu platforme i svih njenih opcija.
Osnovna verzija analitike je besplatna za sve korisnike, a postoji mogućnost korišćenja i premium varijante, koja ima određene pogodnosti u odnosu na free verziju.
Lansiranjem nove GA4 analitike, marketing svet doživljava promene velikih razmera i ulazi u sledeću fazu praćenja i analize podataka.
Početna informacija o gašenju Univerzal verzije analtike izazvala je određenu bojazan i nesigurnost među digitalnim stručnjacima, ali upoznavanjem sa svim karakteristikama nove alatke, shvatili smo koliko prednosti možemo očekivati ovom značajnom promenom.
Pravilna i pravovremena implementacija otvoriće nam nova vrata analitike i pomoći da lakše ostvarimo svoje ciljeve.