Samovozeći automobil menja ljudske instruktore vožnje

Samovozeći automobili se često opisuju kao zamena za ljude vozače, ali zahtev za registraciju patenta koji je podneo General Motors pokazuje da bi ti automobili mogli da se koriste i za obučavanje novih vozača.
Zahtev koji je predat Kancelariji za patente i zaštitne znakove Sjedinjenih Država ima naziv: "Metode i sistemi za autonomnu obuku vozača".
U zahtevu se predlaže da vozači na obuci koriste autonomna vozila koja bi preko svojih sistema obučavala i ocenjivala polaznike.
Umesto čoveka instruktora, senzori bi pratile komande koje polaznik izvršava i pružali bi povratne informacije u realnom vremenu, stoji u dokumentu.
Senzori korišćeni u ovu svrhu bi uključivali lidar, kamere i GPS, ili drugim rečima, mnoge od istih senzora koji omogućavaju samovozećim automobilima da se snalaze u okruženju.
U svom zahtevu GM je naveo da prednosti automatizovane obuke vozača uključuju manje troškove i lakše zakazivanje časova.
To bi, međutim, ostavilo ljude instruktore vožnje bez posla.
Što se tiče pitanja zašto bi obuka vozača uopšte i dalje bila neophodna u svetu samovozećih automobila, iz kompanije GM kažu da će ljudi verovatno i dalje želeti da voze radi ličnog užitka.
Autonomnima vozilima će takođe možda trebati ljudska pomoć u određenim situacijama, tako da će ljudi i dalje morati da budu obučeni da preuzmu kontrolu, naveo je ovaj proizvođač automobila.
Proizvođači automobila često patentiraju nove tehnologije bez jasnih planova za komercijalizaciju, ali u ovom slučaju patent takođe zavisi i od široke upotrebe samovozećih automobila.
Izvor: eKapija