Ryanair prestiže WizzAir nа regionalnom tržištu

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Ozbiljna bitka se vodi između niskotarifnih avio-kompanija Ryanair i WizzAir na balkanskom avio tržištu.

Ryanair posluje na tržištu bivše Jugoslavije, sa izuzetkom Slovenije i Makedonije.

WizzAir je trenutno najveća niskotarifna avio-kompanija u Bosni i Hercegovini, u Makedoniji i Srbiji, a Ryanair ima prednost u Hrvatskoj i Crnoj Gori.

Ryanair je jedina velika evropska avio-kompanija koja je posle Kovida značajno povećala promet, posebno na Balkanu, gde su ostale avio-kompanije zaustavile rast.

Planovi su da Ryanair sledeće godine poraste na 11 miliona putnika godišnje u regionu, odnosno na 300 miliona putnika godišnje do 2034. godine, pošto očekuje da će isporučiti dodatnih 400 aviona.

Ryanair će prestići WizzAir u Bosni i Hercegovini i postati najveća aviokompanija u zemlji nakon što je najavio pokretanje pet novih linija za Sarajevo.

U 2024. godini imaće blizu 400.000 sedišta na bosanskom tržištu, ispred drugoplasiranog Turkish Airlinesa i trećeplasiranog Pegasus Airlinesa.

Poslednjih godina Ryanair je značajno povećao svoje prisustvo u Hrvatskoj otvaranjem baze u Zagrebu i sezonske baze u Zadru.

Pre skoro deset godina, Ryanair je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje kao direktan izazov WizzAir-u, ali su ovi planovi otkazani iz neutvrđenih razloga.

Ta avio-kompanija stagnira i u Srbiji sa poslovima iz Niša.

Uprkos razgovorima Ryanair-a i slovenačke vlade, nije pronađeno rešenje za ulazak na tržište, koje jedino u Evropskoj uniji još ne služi.

– Vidimo da su centralna i istočna Evropa poslednjih godina malo zaostala.

Stoga želimo da do ovog regiona dođemo sa našim najrazvijenijim tržištima kao što su Španija, Italija ili Poljska.

Planiramo da to uradimo tako što ćemo našim putnicima obezbediti više ruta i bolje cene i više izbora putovanja - rekao je Ryanair.

Izvor: SEEbiz

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti