Reklama nije trošak već investicija

Komentari: 0

Ako ste se pitali da li vam je reklama neophodna, odgovor je kratak ‒ apsolutno. Evo i nekoliko razloga zašto je reklama dobra investicija za vas. Na današnjem tržištu gde je konkurencija ogromna i nemilosrdna, jedini način da doprete do novih klijenata jeste reklama.

A zašto?

Jednostavno, ljudi danas barataju sa mnogo informacija, pa se na preporučivanje “od usta do usta” ne možete baš u potpunosti osloniti. Naravno da je ovaj efekat poželjan, ali teško da ćete ga pokrenuti bez dobre reklame o kojoj će ljudi pričati.

Jednostavno, pre će se povesti razgovor koji počinje sa “ma jesi li video onu reklamu” nego sa “jao, znam ja jednu firmu, radi to i to” osim ukolio se vaše usluge baš specifično ne traže.

A to je već idealni scenario. I malo moguć.

Da stvar bude gora, čak i kada potencijalni klijenti pretražuju slične usluge onima koje vi nudite, ponuda je tolika da se lako možete izgubiti u moru sličnih kompanija.

Zato je bitno da doslovno iskačete iz frižidera.

U tome će vam pomoći reklame.

Zašto se opiremo reklamama?

Toliko besplatnih opcija za reklamiranje, a ljude je još uvek neophodno ubeđivati da im treba reklama.

Paradoks, rekli biste, a ja kažem ‒ surova realnost.

Iz nekog razloga, ljudi veruju da je u reklamu potrebno uložiti mnogo novca. Slučaj je da ljudi ili ne znaju dovoljno o marketingu, ili u startu ne raspolažu velikim budžetom, pa misle da je bolje da ni ne čačkaju pitanje reklamiranja.

Mnogo je bitnije uložiti trud i ideje.

Reklamiranje treba da bude glavni način kako doći do novih klijenata ili čak kontakata generalno. I da, vrlo često ćete za kvalitetnu reklamu morati da izdvojite nešto novca, ali zahvaljujući internetu, ta suma ne mora da bude velika.

Sve i da reklama nije uvek besplatna, pre se na nju možete osloniti da vam privuče nove klijente nego na dobru staru pretragu, ili još gore ‒ slučajne prolaznike (to su oni kupci koji slučajno nabasaju na vašu radnju ili firmu).

Još se dešava i da ljudi od reklamiranja očekuju instant rešenje. Pa kad ne vide rezultate u roku od odmah, odluče da je reklama traćenje što novca, što energije.

Međutim, ne dajte da vas sputa sumnja.

Evo šta sve reklamiranje može da uradi za vas.

Reklama na internetu je bog

Vi kao vlasnik biznisa imate novu religiju i ona se zove oglašavanje na internetu.

Danas više nego ikada ljudi komuniciraju uz pomoć interneta. Koliko se na internet oslanjamo i za informacije i razne delatnosti i usluge, sasvim je logično da svoje potencijalne potrošače treba tražiti među korisnicima interneta.

A zašto je reklama na internetu dobra investicija?

Pod jedan: ona vam omogućuje da brzo doprete do potrošača.

To znači da vam se pruža mogućnost da u svakom momentu pošaljete nove, sveže informacije u etar, ali i da budete pristupačni svojim potencijalnim klijentima. U većini slučajeva, dovoljan je samo klik da se dođe do opisa vaše kompanije i spiska kompletne usluge koju nudite.

Naravno, ako je reklama dovoljno interesantna da privuče korisnike.

Isto tako, vi u svakom mometu imate povratnu informaciju koja vam govori koliko je takva reklama uspešna. Možete da pratite broj pregleda (ako su u pitanju slike ili video sadržaj), broj poseta sajtu preko reklame ili genralno procenat interakcije sa ciljnom publikom. I sve to besplatno ili za smešno male pare.

To vam sve daje mogućnost da se lakše prilagodite tržištu dok ne otkrijete dobitnu formulu.

A tek što vam se to isplati!

Umesto da uložite ozbiljan novac u TV reklamu ili oglas u novinama (o bilbordima i da ne počinjemo) i da ste onda na milost i nemilost ukusa publike, onlajn reklamu možete lako da povučete ako primetite da nešto ne štima.

Ustvari, to vam se i preporučuje.

Osim ako niste stručnjak za reklamiranje (ili ako istog ne unajmite), male su šanse da ćete iz prve da osmislite reklamu koja će postati hit na internetu, tj. viralna.

Eksperimentišite sa sadržajem i pratite analitiku.

Tu leži tajna mapa do srca potencijalih klijenata.

Još 5 razloga zašto se treba reklamirati na internetu

Ako nam i dalje niste poverovali, evo još argumenata.

Budućnost je na internetu, kao i novi klijenti.

Gradite sliku o svom brendu.

Svoj brend vi prvenstveno gradite tako što pružate dobru i kvalitetnu uslugu i trudite se da osluškujete zahteve i potrebe svojih klijenata.

Istina. Ali!

Današnji prosečni potrošač manje će verovati firmi koja nema snažno onlajn prisustvo. I tu ne govorimo samo o dobro izrađenom vebsajtu vaše firme i kontakt adresi, pa čak ni o aktivnosti na društvenim mrežama.

Radi se i o reklami na internetu.

Što se više ime vašeg brenda vrti pred očima korisnika, to će oni biti svesniji vašeg postojanja, logično. Nesvesno, gradi se i slika da je brend popularan, pa on tako postaje prva asocijacija vezana za određeno polje poslovanja.

Takođe, ovako se stvara i autoritet, jer internet reklama danas (kao nekad TV reklame ili bilbordi) nekako daje brendu legitimitet.

Reklamirate se usko ciljanoj publici.

Kada pustite TV reklamu u etar, ne postoji način da vi kontrolišete to ko će je videti, kao što to možete da uradite sa internet reklamom.

Naročito kada je reč o reklamama na društvenim mrežama, vama se pruža mogućnost da do najsitnijih detalja odredite glavne odlike svojih potencijalnih potrošača. Da li ciljate na mlade ili starije, studente ili zaposlene, samce ili porodice, na ljude koji se bave posebnim poslovima ili imaju neke određene hobije?

Na internetu možete da kreirate virtuelnu crvotočinu koja će vas odvesti direktno do njih.

Povezujete se sa mlađom generacijom potrošača.

Gde su društvene mreže, tu su i mladi. A ako imate za cilj da se i oni nađu među vašim klijentima, mora vas biti na internetu.

Jednostavno, mladi (popularni milenijalci pre svih) danas odrastaju okruženi tehnologijom i internetom i za njih je kvalitetno prisustvo na internetu praktično kao dobar dan. Zato je bitno da ih tamo dočekate svojom reklamom.

Smanjujete tekuće troškove.

Kao što smo rekli, većina opcija reklamiranja preko intereta je besplatna ili se može dobiti za jeftin iznos. Pričamo o par do desetini dolara.

Svakako, u poređenju sa drugim marketing strategijama, ovo je najjeftinija varijanta.

A kada uzmete u obzir da vi direktno utičete na to kome ćete se reklamirati, ovakav tip oglašavanja postaje još ekonomičniji. Takođe, i ako budete morali da iz nekog razloga naglo smanjite troškove, lakše ćete “povući” reklamu sa interneta nego bilo koju drugu.

Držite korak sa konkurencijom.

Ako se još uvek ne reklamirate na internetu, ma kojim poslom da se bavite, verujte nam: Vaša konkurencija to radi.

Drugim rečima, gubite trku a da toga niste ni svesni. Svaka ozbiljnija firma danas kombinuje marketing strategije na internetu, koji drži ozbiljan udeo tržišta.

Osim same reklame, konurencija tako dolazi i do neophodnih informacija o tome šta je kupcima potrebno, pa tako može i bolje da koriguje svoje usluge i oblikuje ponudu.

Šta sve može reklama?

Ovde sada ne govorimo samo o onlajn reklami, već o svim tipovima oglašavanja.

Dakle, vraćamo se na originalno pitanje: zašto se treba reklamirati?

Prvo, ne postoji bolji način da lansirate proizvod ili organizujete neki događaj ili akciju i da pritom obavestite javnost o tome. Ako pustite svojim klijentima ili poznanicima da prošire priču, uvek rizikujete da oni ne prenesu poruku u potpunosti ili zaborave najbitnije delove.

A vi želite da javnost čuje sve što imate da kažete.

Drugo, posebna draž bilo koje reklame leži u tome da ona deluje kao da se obraća onome ko je gleda na ličnom nivou. Tu već stupa na scenu umešnost u kreiranju reklame. I verujte, ne postoji bolji način da se klijenti osete povezano sa nekom firmom.

Takođe, ako predstavite svoju marketing strategiju kao vid edukacije (možete da štampate priručnike, uputstva, pišete blog sa savetima, razmatrate SEO strategije povećanja poseta ili, ako ste ambiciozni, organizujete seminare), možete steći posebno zavidnu reputaciju među publikom.

Ako iz reklame korist ne izvlačite samo vi i vaša firma, dobijate posebne poene.

Tek da ne pričamo kako reklama čini da ljudima vaš biznis deluje uspešnije. Upravo zbog one zablude sa početka teksta ‒ da vam za dobru reklamu treba dosta novca.

A koji to privatni biznis dobro posluje, a da ne pruža dobru uslugu?

Ovo će vam biti od naročite koristi ako ste tek pokrenuli svoj start-up. Na taj način u startu stičete reputaciju uspešnog biznisa čija ponuda mora da je nešto što vredi makar pogledati. Ako ništa drugo, reklama je način da stvorite sliku da je vaša ponuda jedinstvena i da se razlikuje od onoga što drugi rade.

Šta morate da uradite da dobijete nove klijente?

Imajte u vidu da se tržište konstantno menja. Novi kupci dobijaju platežnu moć, dok se ista kod starih potrošača menja (i potencijalno smanjuje). Zato je bitno da uvek imate u vidu kako se tržište širi i kojim bi sve to novim ljudima bile potrebne vaše usluge.

Ukratko ‒ morate stalno biti u toku. Kao i vaše reklame.

I ne samo to! Morate se reklamirati u kontinuitetu.

Nekada su se firme možda i mogle osloniti na vernost potrošača. Na današnjem tržištu je tako nešto gotovo nerealno. Jednostavno, svaki potrošač neprestano traži bolju ponudu; kvalitetniju uslugu za manju cenu (ne da je ovo pozitivno, ali je i dalje glavna odlika današnjeg potrošačkog društva).

Zbog toga se morate reklamirati stalno kako bi vas kupci imali u vidu.

Na kraju svih krajeva, jedan razlog zašto je reklama dobra investicija tiče se i starih mušterija. Ne reklamirate se vi samo da biste privukli nove potrošače, već i da biste zadržali one koji to već jesu, tako što ćete im stalno biti zanimljivi.

Imajte u vidu i da je reklama način da utičete na potrošače. Istraživanja pokazuju da ukoliko ih vaša reklama prati na svakom koraku kupovine (pogotovo veće, gde se prvo mora doneti odluka o kupovini), potrošači će se spremnije odlučiti baš za vaš proizvod.

U tom slučaju najpametnije je kombinovati različite marketinške strategije u skladu sa budžetom i mogućnostima.

Ne dajte da vas obeshrabri spor početak

U određenom broju slučajeva (mada sve zavisi kojom se oblasti bavite), ponekad je potrebno da sačekate pre nego što se pojave prvi rezultati reklamiranja.

Jednostavno, kupcima treba vremena da dovoljno poveruju reklami ili da ih ona zaintrigira do te mere da ipak provere o čemu se tu radi. Ukoliko su vaši proizvodi veća investicija (automobili, tehnika itd.), utoliko će im biti teže.

Međutim, budite strpljivi. Reklama se uvek isplati na duže staze.

Jedno petogodišnje istraživanje koje je ispitivalo 3000 kompanija došlo je do zaključka da su one kompanije koje su se neprestano reklamirale i čak ulagale dodatno u marketing, tokom tog perioda ostvarile rast posla i do 100%.

Osim toga, iako u početku prodaja ne bude skočila znatno, primetićete da imate više poseta, što onlajn, što uživo. Pre ili kasnije, taj povećan “saobraćaj” doneće vam rezultate i u vidu zarade.

Samo malo strpljenja.

Na kraju svih krajeva, reklama je i dobar način da se održi moral među timom.

Jednostavno, kada ljudi prepoznaju firmu u kojoj vaši zaposleni rade, to dokazao utiče na pozitivnije radno okruženje i samim tim na produktivnost. A kako ćete drugačije poslati sliku o svojoj firmi u javnost nego kroz reklamu?

Počnite da planirate reklamu već danas

Sad kad smo apsolvirali da je reklama dobra investicija za vaš posao, hajde da zajedno osmislimo plan za reklamiranje.

Postoje tri glavna koraka za uspešnu reklamu. To su:

1. Definišite ciljnu publiku, tj. tip potrošača kome je reklama upućena.

2. Osmislite kvalitetnu reklamu koju će potrošači lako zapamtiti i koja ih jasno poziva da dođu i isprobaju vaše usluge.

3. Družite se sa analitikom danonoćno i pratite na kakav prijem dolaze vaše reklame (ovo posebno važi za onlajn reklame).

Sve ovo podrazumeva i detaljan marketinški plan koji nije tako teško osmisliti, ali o tome nekom drugom prilikom.

Samo zapamtite da nije nužno uložiti mnogo novca u reklamiranje da biste postigli željeni efekat. Dovoljno je da se informišete o svim dostupnim strategijama za reklamiranje i usmerite svoje oglašavanje pre svega na internet.

Takođe, zapamtite da je mnogo važnije od ulaganja novca, uložiti vreme i trud, kao i kreativnost.

Budite uporni kao što ste, verujemo, uporni i u svom poslu, jer je samo istrajnost put do uspeha. I u poslu, i u životu, i u reklamiranju.

O Autoru

Mateja Panović

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti