Pronađite SVOJU biznis ideju

Mnogi ljudi pokretanje sopstvenog biznisa doživljavaju kao misteriozni proces. Oni bi želeli da pokrenu posao, ali ne znaju čime bi se tačno bavili. Ovaj članak će vam pomoći da dobijete ideju za biznis tj. dati vam odgovore na pitanja „čime bih želeo da se bavim“, a zatim kako da preduzmete inicijativu i pokrenete biznis?
Ali pre nego što počnemo, hajde da razjasnimo jednu stvar, ljudi uvek pitaju: „da li je ovo dobar trenutak da započnem svoj biznis?“. Smatram, da nikad nije loše vreme za pokretanje biznisa. Znam, reći ćete da je lako pokrenuti biznis u stabilnim državama sa jakom i stabilnom ekonomijom.
Ljudi imaju novac i traže način da ga potroše. Međutim, uveren sam da pokretanje biznisa u teškim ili neizvesnim ekonomskim vremenima može biti i pametan potez. Drugim rečima, imate otvoreno tržište gotovo bez konkurencije, gde uz dobru ideju i pravu opremu možete postići ozbiljne rezultate.
Prevaziđite blokadu
Koliko puta ste čuli, a možda i sami rekli ili pomislili: "OK, od sledeće godine započinjem svoj biznis“ ili „ove godine krećem sa realizacijom svoje ideje“, a onda prođe vreme i ne uradite ništa. Razlog tome je BLOKADA!
Svako ima svoju blokadu, nešto što ih sprečava da načine taj ključni prvi korak. Većina ljudi se plaši nepoznatog ili neuspeha, a neki čak i uspeha?! Drugi smatraju da je potrebno da se dođe do revolucionarne ideje, novog izuma ili jedinstvenog sistema, kako bi pokrenuli sopstveni biznis. Ali osim ako niste tehnološki genije poput Bil Gejtsa ili Stiv Džobsa – zaboravite ovaj stav!
Do ideje za pokretanje vašeg biznisa, možete doći jednostavnom analizom, tj. odgovorom na sledeća pitanja:
- Kako mogu poboljšati ovo?
- Može li se to bolje organizovati od ovoga što se trenutno nudi?, Ili
- Da li postoji tržišni udeo gde nije plasiran ovaj proizvod/ili usluga?
Kada ste prevazišli blokadu, prelazite na ključno pitanje:
„ČIME BIH SE BAVIO?“
Nemate ideju? Hajde da zajedno pokrenemo lavinu ideja. Izvadite list papira i na vrhu napišite Vaše ime.
Potrebno je da napišete listu od pet do sedam stvari o sebi - stvari koje želite da uradite ili stvari u kojima ste stvarno dobri, ličnih stvari. Ta lista može sadržati komentare poput: "Ja sam dobar u komunikaciji sa ljudima ili decom, volim da čitam, volim kompjutere, volim brojeve, dobar sam u marketinškim poslovima, brzo rešavam probleme." Samo zapišite sve što vam padne na pamet i to u početku ne mora da ima smisla.
S druge strane papira, napišite listu stvari za koje smatrate da niste dobri ili ne volite da ih radite. Npr. možda si dobar u kreiranju marketing koncepta, ali ti ne prija direktan kontakt sa ljudima ili ne voliš decu ili nisi dobar/a u javnom obraćanju (govoru) itd... Nemojte previše razmišljati, samo zapisujte svoje misli.
Kada završite, zapitajte se: "Ako bih morao da odaberem tri do pet proizvoda ili usluga koji će učiniti moj lični život boljim, koji bi to proizvodi tj. usluge bile?"
Odgovor na ovo pitanje posmatrajte kroz prizmu vašeg ličnog života kao muškarca, žene, oca, supruga, majke, roditelja, dede itd. Dakle, koji bi to proizvodi ili usluge vaš život učinili lakšim ili srećnijim? Koji proizvodi bi vas učinili produktivnijim, efikasnijim, ili jednostavno pružili vam više vremena.
Konačno, kada završite, imaćete jasniju sliku u čemu biste bili dobri, a šta nikako ne biste trebali raditi. Takođe, imaćete smernicu i ka kojim proizvodima ili uslugama se treba fokusirati.
Na pola smo puta do biznis ideje. Spoznali ste sebe, ali trebalo bi odabrati i tržište tj. industrijsku granu, ali više o tome u narednom tekstu…
Divno receno.Hvala !
Odgovori
Stoga vas molim da u vasem cenjenom casipisu otvorite rubliku PROJEKTI VALIDNI ZA TRZISTE.
Spreman sam da o ovome i neposredno razgovaramo.
Sdracan pozdrav,
Prof. dr Slavko Odgovori
Drago mi je da Vam se svideo moj članak.
Moj odgovor na Vaše pitanje bi bio - novac nije i ne sme biti blokada.
Članak koji pišem se sastoji iz tri celine. Prva je kako do ideje, drugu celinu čine smernice - kako odabrati tržište, a treći finalni članak govori o tome kako da uz minimalna ulaganja postignemo zeljeni cilj.
Hvala na komentaru. U potpunosti se slažem sa Vama. Sistematični pristup problemu je jedini put ka rešenju.