Prodaja imovine podigla dobit Huaweija u 2021.

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Kineski tehnološki gigant Huawei Technologies izvestio je da je 2021. završio sa znatno većim profitom, zahvaljujući prodaji imovine, dok su mu prihodi naglo pali zbog američkih sankcija i smanjene potrošnje u pandemiji.

Neto profit je porastao 76 odsto na 113,7 milijardi juana (17,8 milijardi dolara), što je najviši nivo od osnivanja kompanije Huawei.

U 2020. povećana je za samo 3,2 odsto.

Prihod je pao 29 odsto na 636,8 milijardi juana.

Huawei je prošle godine bio primoran da proda svoju imovinu zbog američkih sankcija i slabije potražnje domaćih potrošača u pandemiji.

Američke sankcije i pandemija podstakle su kompaniju da proda svoju Honor diviziju mobilnih telefona srednjeg dometa u novembru 2020. godine, a prvu ugovornu uplatu primili su u martu prošle godine.

Krajem 2020, Huavei je takođe prodao odeljenje k86 servera.

Uprkos padu prihoda u 2021., naša sposobnost da ostvarimo profit i generišemo tokove novca raste i bolje smo da se nosimo sa neizvesnošću“, rekao je glavni finansijski direktor Meng Vandžou u svom prvom pojavljivanju od povratka u Kinu iz pritvora u Kanadi.

Administracija bivšeg američkog predsednika Donalda Trampa zabranila je trgovinu sa Huavejem, navodeći moguću pretnju po nacionalnu bezbednost, a primer SAD su sledile i brojne evropske zemlje, blokirajući kompaniji pristup izgradnji 5G mreža.

Huawei je zabranjeno korišćenje Alphabetovog Android operativnog sistema američkom zabranom.

Meng, ćerka osnivača Huaveja Ren Džengfeja, privedena je u Kanadi 2018. godine po nalogu suda u Njujorku, na osnovu toga što je pokušala da prikrije napore kompanija povezanih sa Huavejem da prodaju opremu Iranu, kršeći američke sankcije.

Njoj je dozvoljeno da se vrati u Kinu u septembru prošle godine, nakon nagodbe sa državnim tužiocem, a na posao se vratila u februaru.

Otkako su SAD uvele sankcije Huaveiju, kompanija je pojačala istraživanje i razvoj u sektorima kao što su zelena energija i autonomna vožnja, i povećala prodaju proizvoda za potrošače hardvera.

Prihod od prodaje mobilnih uređaja i pametnih ekrana porastao je za 30 odsto, saopštio je Huawei.

Izvor: SEEbiz

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti