Problemi s nabavkom komponenti koče prodaju Volkswagena

Nemački automobilski gigant Volkswagen (VW) prodao je manje vozila 2022. jer nije mogao da nabavi neophodne komponente zbog problema u globalnim lancima snabdevanja.
Koncern sa sedištem u Volfsburgu saopštio je da je prošle godine zabeležio globalnu recesiju prodaje od sedam odsto, na 8,26 miliona vozila.
Jedini region rasta bio je Azijsko-pacifički region, isključujući Kinu – koja je zauzvrat najvažnije tržište za VW.
Poslovanje se stabilizovalo tokom godine, međutim, ublažavanjem krize čipova i nedavnim ublažavanjem mera pandemije u Kini.
Tako je globalna prodaja u decembru porasla za 18,1 odsto – za skoro 23 odsto u Kini i skoro 18 odsto u zapadnoj Evropi.
Istovremeno, VW je značajno poboljšao prodaju e-automobila prošle godine za 26 odsto, na 572.000 vozila.
Od toga je 6,9 odsto bilo čisto električno, 1,8 odsto više nego 2021. godine.
Izvor: SEEbiz