Pregled 2022. godine u Srbiji po Viberu – trendovi koji definišu budućnost komunikacija

Četovanje je dominantan vid komunikacije u Srbiji - iz koje potiče 10% svih razmenjenih poruka na Viberu na svetu; komunikacija između brendova i potrošača je osnažena kroz porast od 176% novostvorenih poslovnih naloga kreiranih u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu.
Rakuten Viber, jedna od vodećih svetskih kompanija za glasovnu komunikaciju i aplikacija za razmenu poruka predstavila je najuticajnije trendove koji prikazuju kako su korisnici, organizacije, institucije i brendovi u Srbiji koristili aplikaciju tokom 2022.
Viber je deo Rakuten grupacije iz Japana - jedne od najvećih na svetu iz domena elektronske trgovine, i do sada je preuzet više od milijardu puta na uređajima koji koriste Android operativni system.
Viber je u Srbiji prisutan na preko 90% pametnih telefona na tržištu - čineći ga vodećom aplikacijom za komunikacije u zemlji.
Četovanje je zakon
Značajnih 10% od svih poruka poslatih među korisnicima Vibera širom sveta potiče iz Srbije. Češći izbor slanja poruka nad pozivanjem je primetan - a naročito u grupnoj komunikaciji. Svaki korisnik Vibera je u proseku učesnik u barem 6 grupnih četova. Broj korisnika koji komuniciraju unutar grupa je u porastu od 5% u odnosu na prethodnu godinu.
Grupni četovi su omiljeni zbog mogućnosti da spajaju članove porodica, saradnike i prijatelje i održe osećan pripadnosti i bliskosti - gde god se sagovornici u tom trenutku nalazili.
Čvrsto smo povezani
Porast od 22% u broju kreiranih Viber kanala i zajednica u Srbiji tokom 2022. ukazuje na to da korisnici pomno prate važna obaveštenja, objave i najnovije vesti vezane za njihove omiljene javne ličnosti i organizacije direktno od Vibera.
Kanali su prepoznati kao savršena platforma za objavljivanje informacija koji stvaraju dinamičnu interakciju brojnih zajednica putem zanimljivog sadržaja, GIFova objektiva i stikera.
Viralni i interaktivni Viber stikeri i objektivi omogućavaju korisnicima da se kreativno izraze tokom četovanja. Viber je predstavio objektive pre nešto više od godinu dana na svojoj platformi - i od tada su korišćeni preko 1 milijarde puta.
Prepoznavši porast interesovanja za unapređenu stvarnost (AR) i raznorodni vizuelni sadržaj, Viber je omogućio brendovima i organizacijama da kreiraju sopstvene Objektive i Stikere na platformi – čime osnažuju svoj imidž i povećavaju svest javnosti o njima.
Unapređenje interakcija između brendova i korisnika
71% potrošača nastoji da ima lak pristup komunikaciji sa brendom ili kompanijom po izboru. Svesni ove promene u navikama i očekivanjima potrošača, sve je veći broj globalnih i srpskih kompanija koje su se okrenule Viberu sa namerom da budu još bliže povezane sa svojom ciljnom javnošću, kreiraju ambijent za besprekorne interakcije između kupaca i brendova – i budu u mogućnosti da ostvare kontakt sa korisnicima u svakom trenutku njihovog ciljnog boravka na platformi.
Kompanije sve češće primenjuju reklamna rešenja kako bi povećala nijhovu vidljivost i privukla nove korisnike. Tokom 2022. prosečni broj impresija reklamnog sadržaja na Viberu mesečno dostigao je značajnih 6 milijardi širom sveta – od čega je 605 miliona ostvareno u Srbiji.
Poslovne vertikale u kojima je zabeležen najveći rast reklamnih aktivnosti bile su pravne usluge (rast od 450%), finansijske usluge (rast od 433%), pokloni i čestitke (rast od 272%), industrija zabave (215%) i putovanja i ugostiteljstvo (141%).
Brendovi su pokazali i naglašeno interesovanje za rešenja Viberovih poslovnih poruka (kao Viber Business Messages i unutar čet botova) kao mehanike pomoću koje se grade veze sa potrošačima unutar njihove omiljene aplikacije za razmenu poruka. Tokom 2022. – Viber je u Srbiji zabeležio:
• Preko 170 miliona poruka razmenjenih unutar čet-botova, time otkrivši rast popularnosti automatizovanih rešenja, dostupnih korisnicima 24/7;
• Rast od neverovatnih 176% u broju novih naloga za poslovne poruke u Srbiji – u poređenju sa “novajlijama” registrovanim tokom 2021.
• Sveukupni rast od 43% isporučenih poslovnih poruka: broj promotivnih poruka (posebnih ponuda, popusta) porastao je za 46%, konverzacijskih (podrška agenta prodaje uživo) za 91%, a transakcionih (potvrde porudžbine, praćenje isporuke, podsetnik rezervacija) – za čak 126%.
Povećanje transakcionih poruka označava rastući trend deljenja važnih notifikacija u interakcijama između brendova i korisnika.
Trendovi budućnosti
Tokom 2022. Viber je načinio važan korak napred u ostvarenju svoje strategije prerastanja u “super-aplikaciju”. Tokom ove godine – aplikacija je predstavila svoju bezbedno i pouzdano digitalno rešenje za izvršenje međunarodnih plaćanja i finansijskih transfera.
Plaćanja na Viberu omogućavaju korisnicima da međusobno šalju sredstva lako kao da je u pitanju obična poruka.
Prvobitno predstavljena putem liste čekanja u Grčkoj i Nemačkoj, funkcija će uskoro biti predstavljena i u drugim zemljama – uključujući i Srbiju.
Plaćanja na Viberu proširuju opseg Viberove iskoristivosti i vrednosti – što ga čini neizostavnim izborom za milione korisnika i – uz najavljene inovacije – hiljade brendova i kompanija.
Tokom naredne godine, Viber će poduzeti još nekoliko koraka u realizaciji strategije prerastanja u super-aplikaciju. Pre svega, pružiće brendovima mogućnosti da postave sve svoje poslovne informacije, usluge i kanale komunikacije na Viberu unutar jedinstvene meta-poslovne celine – što će korisnicima i kupcima omogućiti da lako pronađu biznise i kompanije koje su im potrebne – i sa njima ostvare sadržajnu interakciju.
Kao dodatak tome, Viber će predstaviti i poseban folder koji će pomoći korisnicima da organizuju svoje konverzacije sa brendovima i kompanijama na njima odgovarajući način – čime će se unaprediti korisničko iskustvo, kao i povećati primećenost brendova.
“Najavljena ažuriranja naše aplikacije predstavljaju veliku prekretnicu i postavljaju osnovu za uvođenje novih funkcionalnosti koje pripadaju Viberovoj strategiji prerastanja u super-aplikaciju.
Najvažniji ciljevi će biti povećanje iskoristivosti aplikacije od strane naših korisnika, i proširenje mogućnosti za još sadržajniju komunikaciju brendova i kompanija sa njihovom ciljnom javnošću, čime se stvara dodatna vrednost za obe strane – na brži način i u manje faza”, ističe Kristina Konstandače, Glavna direktorka odeljenja za prihode kompanije Rakuten Viber.
O aplikaciji Rakuten Viber
Rakuten Viber povezuje ljude bez obzira na to ko su ili odakle dolaze. Globalna baza korisnika nudi niz funkcija kao što su razgovori 1-na-1, video pozivi, razmenu poruka u grupama i ažuriranja i razgovore s omiljenim brendovima i poznatim ličnostima.
Viber obezbeđuje korisnicima sigurno i besplatno okruženje za deljenje emocija. Rakuten Viber je deo Rakuten Group Inc., svetskog lidera u e-trgovini i finansijskim uslugama. Viber je zvanična aplikacija za razmenu poruka NBA tima Golden Stejt Voriors.
Za kompanije Viber nudi mesadžing rešenja (čet botove, poslovne poruke), plasirane reklame, brendirane stikere i objektive - i uskoro dostupna rešenja iz domena poslovnih poziva. Sve navedene funkcionalnosti pomažu kompanijama da pristupe svojim mušterijama tokom svake faze procesa kupovine.
Svi privatni i grupni četovi i privatni glasovni pozivi na Viberu su zaštićeni ugrađenom enkripcijom sa-kraja-na-kraj, dok Viberove poslovne poruke takođe odlikuje enkripcija u tranzitu – zahvaljujući čemu korisnici i brendovi mogu biti sigurni u to da su njihovi razgovori uvek u potpunosti bezbedni.