Predstavljeno novih 27 digitalizovanih postupaka za privredu Srbije

Privrednicima Srbije je, u okviru diskusije "Nove elektronske usluge za privredu", predstavljeno novih 27 potpuno digitalizovanih postupaka za izdavanje dozvola, licenci i saglasnosti koji su sada su dostupni na portalu eUprava, u okviru programa ePapir.
U saopštenju piše da je digitalizacija postupaka za privredu pokrenuta u okviru trogodišnjeg Projekta za unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji.
Taj program sprovode Međunarodna finansijska korporacija (IFC), članica Grupacije Svetske banke, Republički sekretarijat za javne politike i Кancelarija za IT i eUpravu Vlade Srbije, uz finansijsku podršku Fonda za dobru upravu Ujedinjenog kraljevstva i Ambasade Velike Britanije u Beogradu.
Zahvaljujući sistemskom pristupu digitalizaciji, svega nekoliko klikova zamenilo je učestale odlaske od šaltera do šaltera i poslovanje u Srbiji učinilo bržim, lakšim i jeftinijim.
Sa ciljem da što veći broj administrativnih postupaka bude digitalizovan, nova platforma omogućava neograničeno dodavanje postupaka, što vodi formiranju novih registara za automatsko preuzimanje podataka, a elektronske usluge postaju kvalitetnije i brže.
Direktorka Republičkog sekretarijata za javne politike Bojana Tošić istakla je da je digitalizaciji prethodilo popisivanje 2.600 postupaka za privredu na republičkom nivou, da je zajedno sa privredom analizirano i predloženo pojednostavljenje 1.000 postupaka, a da je trenutno u procesu pojednostavljenja oko 350 postupaka.
- Ovo je tek prvih 27 usluga koje sprovode Uprava za bilje i Ministarstvo finansija, a u naredna tri meseca biće dostupno još najmanje 70 elektronskih usluga za privredu iz nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova, Nacionalne službe za zapošljavanje, Ministarstva građevinarstva saobraćaja i infrastrukture i Ministarstva zaštite životne sredine, a do kraja godine ukupno oko 200 usluga - izjavila je Tošić.
U prvom kvartalu ove godine biće omogućeno da svi privrednici mogu brzo i lako naći sve informacije o postupcima javne uprave na jednom mestu, na Portalu registra administrativnih postupaka, što će im olakšati i pojeftiniti postupanje i u svim nedigitalizovanim postupcima.
- Srbija već dugi niz godina radi na digitalizaciji državne uprave, i to je odličan način da se omogući veći broj investicija u privatnom sektoru i eliminiše siva ekonomija. Nadam se da ćemo u narednom periodu videti nastavak digitalizacije i uključivanje i drugih institucija u ovaj sistem - rekla je zamenica britanske ambasadorke Rebeka Fabrici.
Podsetila je da je od 2015. godine, kada je Fond za dobru upravu došao u Srbiju, sprovedeno oko 60 projekata sa budžetom većim od 20 miliona funti.
Regionalni menadžer Međunarodne finansijske korporacije za Centralnu i Jugoistočnu Evropu Ari Naim kazao je da "do kraja marta 2021. očekujemo čak 100 u potpunosti digitalizovanih procedura koje će i državi i privredi omogućiti značajne uštede u vremenu i novcu. Ove prednosti će naročito osetiti mikro, mala i srednja preduzeća koja čine 99,5 odsto svih kompanija, a za koje ove značajne uštede predstavljaju mogućnost za reinvestiranje i dalji rast".
Po njegovim rečima, kao rezultat ovog projekta očekuje se veći broj investicija, novih radnih mesta i višeg standarda za građane Srbije.
Ciljevi trogodišnjeg Projekta za unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji su smanjenje administrativnog opterećenja za privredu kroz pojednostavljivanje 1.750 administrativnih postupaka, omogućavanje elektronskog izdavanja 100 dozvola i uklanjanje praksi koje negativno utiču na razvoj konkurencije.
Očekuje se da će biti pojednostavljeno 600 dozvola, saglasnosti i odobrenja.
Projekat je deo velikog reformskog projekta Vlade Srbije za pojednostavljenje administrativnih postupaka i regulative – ePapir, kojim je, uključivanjem 85 organa i organizacija javne uprave, i skoro 500 državnih službenika, do sada pojednostavljeno ili ukinuto više od 130 postupaka i ostvarene uštede za privredu u vrednosti većoj od 32 miliona evra na godišnjem nivou.
U okviru programa će biti uspostavljen Registar administrativnih postupaka, kao i Portal Registra koji će predstavljati jedinstveno mesto sa svim potrebnim informacijama za privrednike o svakom postupku koji sprovodi javna uprava.
Izvor: Beta