Povezana i pametna rešenja pokreću rast u kompaniji Bosch

Komentari: 0
Fotografija od: Bosch

U kući, na poslu, u bolnici ili čak u orbiti: Bosch unapređuje svakodnevicu u svim sferama života pametnim i umreženim rešenjima. Kompanija istovremeno ulazi u nove oblasti poslovanja kroz softver, usluge i licence.

„Sistematski digitalizujemo naš osnovni posao kako bismo povećali prednosti za naše klijente. Idući napred želimo da pretvorimo prodaju svakog digitalnog proizvoda i u prihod na osnovu usluge”, izjavila je Tanja Rückert, direktorka kompanije Bosch za oblast digitalizacije i tehnologija na sajmu CES u Las Vegasu.

Kako bi postigao taj cilj, Bosch je usredsređen na vezu izmedu interneta stvari i veštačke inteligencije – drugim rečima, povezuje internet stvari (IoT) sa veštačkom inteligencijom (AI).

Tako se pokreće sled pozitivnih dešavanja u kojima umreženi proizvodi pružaju informacije koje onda obraduje veštačka inteligencija i dalje se uklapaju u ažuriranja softvera za te proizvode. Prednost za klijente nalazi se u suštini takvog
pristupa, jer tako korisnici mogu da budu sastavni deo procesa razvoja, a omogućava se i da rešenja budu tačno prilagođena njihovim potrebama.

Pored toga, razvoj i stvaranje vrednosti se ne završavaju prodajom proizvoda. „Vidimo kombinaciju veštacke inteligencije i interneta stvari kao ključnu za ostvarivanje najveće koristi za korisnika iz obe ove tehnologije", kaže Rückert.

„Osim što nam omogućava da razvijemo nove poslovne modele, ovaj pristup nam pomaže da ponudimo bolje proizvode i rešenja koja omogućavaju stvarnu dodatu vrednost i za pojedince, i za društvo u celini.”

Porast stručnosti u oblasti softvera: Bosch vec danas oblikuje budućnost

Bosch je odavno postavio temelj za to. Od Nove godine sve klase elektronskih proizvoda bice moguce umrežiti. Samo prodaja umreženih električnih ručnih alata, aparata za domaćinstvo i sistema za grejanje porasla je za 50 procenata u
roku od godinu dana – sa četiri milijarde jedinica 2020. godine na više od šest milijardi 2021.

Sa Bosch Centrom za veštačku inteligenciju (BCAI) kompanija je osnovala jaku jedinicu u oblasti veštačke inteligencije koja je vec doprinela rezultatu sa oko 300 miliona evra.

Pored toga, kompanija svake godine ulaže više od četiri milijarde evra u svoju stručnost u oblasti softvera, od kojih oko tri milijarde odlazi na poslovanje u oblasti mobilnosti. Kako bi osigurao vodeću poziciju u budućnosti mobilnosti kojom ce dominirati softver, Bosch ce objediniti razvojne aktivnosti za softver koji ne zavisi od aplikacija, u jednu jedinicu sredinom 2022.

U budućnosti, u okviru svog povezanog društva ETAS GmbH, kompanija ce razvijati i prodavati osnovni softver, posredni softver, cloud usluge za vozila, kao i razvojne alate za univerzalne primene.

Bosch takođe brzo napreduje i u oblasti umrežene i autonomne vožnje. U proteklih pet godina Bosch je ostvario prodaju od oko devet milijardi evra samo u oblasti sistema za asistenciju vozačima i pratećih senzora.

Bosch Tech Compass: anketa obavljena u pet zemalja na svetu

The Bosch Tech Compass – reprezentativna anketa obavljena u pet zemalja i po prvi put predstavljena na sajmu CES – pokazuje šta ljudi širom sveta očekuju od novih tehnologija.

Prema anketi, većina učesnika ankete (72 procenta) uverena je da tehnološki napredak čini svet boljim mestom, recimo kao ključ za borbu protiv klimatskih promena (76 procenata).

U isto vreme, četiri od pet osoba smatraju da tehnologija treba više da se usredsredi na rešavanje velikih izazova našeg doba, pre nego da služi pojedinačnim potrebama.

„Mi u kompaniji Bosch takođe verujemo da tehnologija nudi širok spektar prednosti”, kaže Rückert. „Kada govorimo o visokoj tehnologiji, ne govorimo samo o premašivanju granica mogućeg.

Koristimo tehnologiju da unapredimo živote ljudi ma gde se oni nalazili.”

Fotografija od: Bosch

Od svemira do pedijatrije: Bosch SoundSee sistem senzora

Primer od koristi veštacke inteligencije i umreženosti jeste sistem senzora SoundSee. Od kraja 2019. godine, on plovi svemirom kako bi otkrio neobične zvuke na ISS, koristeći algoritme veštačke inteligencije kako bi se izvršila analiza i pokazalo kada je potrebno održavanje.

Sada, u saradnji sa neprofitnom zdravstvenom kompanijom Highmark u Pitsburgu (SAD), Bosch radi na potpuno zemaljskoj primeni te tehnologije: ispitivanju kako se audio veštačka inteligencija može koristiti kao dijagnosticko sredstvo u pedijatriji.

Bosch i Highmark konkretno rade na prilagodavanju senzora tako da mogu da detektuju stanja na plućima kao što je astma u ranom stadijumu, samim slušanjem šema disanja kod dece.
„Upotreba inovativne tehnologije za unapređenje zdravlja dece – to je upravo ono što želimo da postignemo sa visokom tehnologijom”, kaže Majk Mansueti, predsednik kompanije Bosch u Severnoj Americi.

Upotreba sistema SoundSee’s u medicini takođe ilustruje način na koji Bosch shvata svoj strateški imperativ „Tehnologija za život”.

Fotografija od: Bosch

Novi gasni senzor kompanije Bosch – prvi na tržištu koji sadrži veštačku inteligenciju – služi za zaštitu i ljudi, i prirode. Kao deo senzora Silvanet Wildfire Sensor kompanije Dryad, on u suštini predstavlja digitalni nos koji pomaže u ranoj detekciji šumskih požara.

Senzori kompanije Dryad su prikačeni na drveće i kontinuirano prate lokalnu mikroklimu radi otkrivanja požara na početku, a takođe bežično obaveštavaju lokalne nadležne organe, mnogo pre nego što su to u stanju da urade sistemi na bazi kamera ili satelita.

Ovo ne samo da može zaštititi od razaranja izazvanog požarom već može i smanjiti globalne emisije ugljenika od šumskih požara.

„Ovi senzori ce pomoći da se sačuvaju životi, domovi i da se spreči da tone CO2 dospeju u atmosferu – sve zahvaljujuci veštačkoj inteligenciji i umreženosti”, kaže Mansueti.

Visoka tehnologija #LikeABosch: nova kampanja za pametna rešenja

Nova, vedra Bosch kampanja pokazuje rešenja koja je kompanija razvila kako bi poboljšala male stvari u svakodnevnom životu.

Pod nazivom „Visoka tehnologija #LikeABosch – sa mnogo umreženih, inteligentnih i održivih rešenja”, protagonistkinja vodi gledaoce kroz svoju svakodnevnicu i koristi nekoliko Bosch rešenja, od pametnih naočara preko umreženog električnog bicikla, do digitalne propusnice za posao.

Fotografija od: Bosch

Zbog svega toga njen sin tinejdžer, koji na početku videa kaže da mu je mama „stara škola”, izgleda prilično neinformisano.

Grupa Bosch je vodeći globalni dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 395.000 saradnika širom sveta (od 31. decembra 2020. godine). Prema preliminarnim rezultatima, kompanija je ostvarila promet od 71,5 milijardi evra u 2020. godini.

Delatnost kompanije podeljena je u četiri poslovna sektora: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods i Energy and Building Technology.

Bosch kao vodeća kompanija za internet stvari nudi inovativna rešenja za pametne domove, Industriju 4.0 i povezanu mobilnost.

Bosch prati viziju mobilnosti koja je održiva, bezbedna i uzbudljiva. Svoju stručnost primenjuje u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i sopstvenom cloud-u za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rešenja iz više domena.

Strateški cilj Bosch Grupe je da olakša povezani život proizvodima i rešenjima koja ili sadrže veštačku inteligenciju (AI) ili su razvijena ili proizvedena uz njenu pomoc.

Bosch poboljšava kvalitet života širom sveta inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama koji podstiču entuzijazam.

Ukratko, Bosch stvara tehnologiju koja je „Tehnologija za život“.

Bosch Grupa se sastoji od firme Robert Bosch GmbH i oko 440 filijala i regionalnih društava u oko 60 zemalja.

Ako tu ubrojimo i prodajne i servisne partnere, Bosch globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje pokriva skoro sve zemlje na svetu.

Sa više od 400 svojih lokacija širom sveta, Bosch Grupa je ugljenično neutralna od prvog kvartala 2020. Osnova za budući rast kompanije je njena inovativnost.

Bosch zapošljava otprilike 73.000 saradnika u sektoru za istraživanje i razvoj na više od 129 lokacija širom sveta i oko 34.000 softverskih inženjera.

Dodatne informacije dostupne su na internet stranicama www.bosch.com, www.iot.bosch www.bosch-press.com, twitter.com/BoschPress

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti