POSLOVNA STRATEGIJA U XXI VEKU

Komentari: 0

Od početka XXI veka radim kao konsultant i pomažem menadžerima kompanija da značajno unaprede, a u nekim slučajevima i potpuno preokrenu rezultate svog poslovanja. Radio sam uglavnom sa privatnim kompanijama – od korporacija koje zapošljavaju više hiljada ljudi, pa sve do malih firmi sa po stotinak zaposlenih.

Predstavnici kompanija bi me obično kontaktirali nezadovoljni svojim poslednjim finansijskim izveštajem o rezultatima poslovanja, ali istovremeno bez pravog razumevanja uzroka koji su do toga doveli i, što je još važnije, bez jasne ideje kako da se takva situacija preokrene. Uz to su bili svesni intenziteta tehnoloških, ekonomskih, društvenih i ostalih promena u svom okruženju, kao i toga da njihova kompanija evidentno stagnira u svom razvoju i da je istovremeno njena dugoročna održivost pod sumnjom.

Ovo uključuje poslovni model, organizacionu strukturu i celu strategiju.

Razmišljajući o svemu tome odlučio sam da napišem knjigu u kojoj ću opisati svoju metodologiju formulisanja i izvršenja poslovne strategije koja se temelji na održivosti, digitalizaciji i društveno odgovornom poslovanju. Verujem da će ovako utemeljena kompanija uspešnije odolevati sve češćim krizama, nositi se sa promenama, biti inovativna, udovoljavati potrebama mušterija i stalno privlačiti nove talente u svoje redove.

Predložena rešenja koja ćete naći u ovoj knjizi teže da odgovore na izazove novog poslovnog okruženja, to jest da omoguće agilniji i uspešniji strateški odgovor jer će uspešni biti samo oni koji budu mogli da sprovedu neophodnu količinu promena.

Knjiga je plod mog iskustva u analizi, razvoju i primeni operativnih i strateških rešenja u realnim kompanijama sa jedne i istraživanja, razvoja i usavršavanja originalnih strateških alata i modela za menadžere sa druge strane. Nastala je pod utiskom burnih promena i kriza tokom prvih dvadesetak godina XXI veka koje su se uglavnom negativno odrazile na prirodno okruženje, geopolitičke i društvene odnose, ekonomiju i zdravlje ljudi – da pomenem samo najvažnije.

To je unelo osetnu neizvesnost u naše živote, posebno u vezi budućih uslova za život, rad, kao i za poslovanje kompanija.

Moj metodološki pristup građi knjige prati proces značajnog unapređenja rezultata i strateške pozicije neke kompanije. Počinje od dijagnostike poslovne situacije, kako spolja tako i iznutra, tražeći između ostalog nefunkcionalne oblasti izvršenja postojeće strategije što uključuje poslovne prakse, procedure i procese pa sve do slabosti u samoj formulaciji strategije i u poslovnom modelu.

Nastavlja se metodologijom za formulaciju nove strategije i konstrukcijom neophodnih mehanizama za njeno uspešno izvršenje.

Pošto bez dobrog korporativnog upravljanja i stimulativne organizacione kulture ne može doći do značajnijeg napredovanja u ovako izazovnom i dinamičnom okruženju, knjiga se posebno bavi ovim temama da bi sve privela kraju poglavljima o upravljanju promenama i poslovnom preokretu.

Knjiga je prvenstveno namenjena onima koji su direktno uključeni u kreiranje poslovnih strategija, to jest privrednicima i profesionalnim menadžerima bez obzira na industriju u kojoj deluju – od zdravstva do rudarstva. Ostale ciljne grupe uključuju preduzetnike i one koji se bave izučavanjem ove teme kao i sve ostale učesnike privrednih aktivnosti.

Poglavlja u knjizi

1. Globalni kontekst: učestale krize, rastuća nestabilnost i neizvesnost

2. Lokalni kontekst: na čekanju za članstvo u EU, završetak tranzicije, borba sa sivom ekonomijom i korupcijom, građenje konkurentnosti

3. Složen izazov za stratege

4. Praktičan pristup

5. Analiza organizacione spremnosti za izvršenje strategije

6. Analiza strateške situacije

7. Metodologija strateškog planiranja

8. Postavka mehanizama za izvršenje strategije

9. Korporativno upravljanje

10. Organizaciona kultura

11. Upravljanje promenama u tranzicionoj ekonomiji

12. Društveno odgovorno poslovanje

13. Preokret u poslovanju

E-knjiga se može naći u on-line knjižari Kobo (www.kobo.com) kada pretražujete po nazivu dela (“Poslovna strategija u XXI veku“) ili prezimenu autora (“Milovanovic“) ili jednostavno sledite sledeći link:

https://www.kobo.com/ebook/poslovna-strategija-u-xxi-veku

Nadam se da ću uskoro naći izdavača i za štampano izdanje.

O Autoru

Aleksandar Milovanović

ALEKSANDAR MILOVANOVIĆ je savetnik za poslovnu strategiju koji je svoju 35-ogodišnju profesionalnu karijeru ostvario u zemljama u razvoju – od toga najduže u Južnoj Africi i na Balkanu. Poseduje dve Master diplome: MSc za mašinstvo (Srbija) i MBA za poslovnu administraciju (Engleska). Već par decenija piše i objavljuje tekstove sa temama iz ekonomije i poslovanja. Ovo mu je prva knjiga.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti