Porast broja malih preduzeća u EU koja koriste online kanale za prodaju

Ukupno 23,8% preduzeća u EU obavljalo je onlajn prodaju u 2023. godini, što je za 6,6 procentnih poena više u odnosu na 2013. godinu (17,2%), saopštio je Eurostat.
Među zemljama EU, Litvanija je imala najveći udeo preduzeća koja se bave onlajn prodajom sa 42,1%, ispred Irske (39,6%) i Danske (38,8%).
Luksemburg je imao najniži udeo sa 12,2%, nakon kog slede Rumunija (14,7%) i Bugarska (15,1%).
Gledano po veličini preduzeća, 46,5% velikih kompanija (sa 250 i više zaposlenih) u EU obavljalo je onlajn prodaju u 2023. godini, što je povećanje od 7,3 procentna poena u poređenju sa 2013. godinom (39,2%).
Kod srednjih preduzeća (od 50 do 249 zaposlenih), 30,5% je koristilo onlajn prodaju, što je porast od 5,8 procentnih poena u poređenju sa 2013. godinu (24,8%).
Taj udeo je bio niži kod malih preduzeća (od 10 do 49 zaposlenih), jer je 21,9% njih koristile onlajn kanale za prodaju u 2023. godini, što je rast od 6,6 procentnih poena u odnosu na 2013. godinu (15,3%).
Izvor: eKapija