Pokrenuta akcija Za trole – Za moderan javni prevoz

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Nakon najave gradskih čelnika o mogućnosti ukidanja trolejbusa u Beogradu, oduzimanju trolejbuskih linija GSP-u, te ustupanju tih linija i depoa na Dorćolu privatnom prevozniku Strela, udruženje građana "Vratimo trolu 28" sa sindikatima GSP-a Centar, Pravda, Sloga, Sindikatom zaposlenih u javnom prevozu Beograda i Centrom za lokalnu samoupravu organizovali su zajedničku konferenciju za novinare na kojoj su predstavnici ovih organizacija uz učešće prodekana Saobraćajnog fakulteta prof. dr Vladimira Momčilovića ukazali javnosti na štetnost takvog poteza.

Predstavnici ovih organizacija su tada pozvali na javnu debatu i aktivno učešće sva zainteresovana udruženja građana, stručne organizacije, institucije i pojedince, što je rezultiralo pokretanjem zajedničke akcije "Za trole – za moderan javni prevoz", u okviru koje je doneta zajednička deklaracija koju je podržalo deset udruženja građana, organizacija i sindikata.

Donosioci deklaracije od uprave grada Beograda traže hitnu obustavu pokušaja ukidanja trolejbusa, kupovinu novih trolejbusa poslednje generacije kojima bi se zamenila postojeća vozila, ali i da trolejbuski saobraćaj mora ostati u okviru javnog gradskog prevoznika – GSP Beograd, kao jedine kompanije u Srbiji koja poseduje odgovarajući stručan kadar, organizacione i tehničke resurse za upravljanje elektropodsistemom.

- Takođe, donosioci deklaracije zahtevaju i uključivanje Saobraćajnog fakulteta u Beogradu u svaki deo procesa, kao i da grad Beograd pristupi daljem širenju trolejbuske mreže i trolejbuskih linija, u skladu sa usvojenom Strategijom razvoja javnog linijskog transporta putnika na teritoriji grada Beograda za period do 2033. godine, sa presekom 2027. godine - navodi se u saopštenju povodom usvajanja deklaracije.

Udruženja građana, sindikati i stručne organizacije podsećaju da je trolejbus ekološki čisto i pogodno prevozno sredstvo koje odgovara potrebama Beograda, uzimajući u obzir svetske trendove, konfiguraciju terena i infrastrukturu koja je decenijama razvijana novcem svih Beograđana.

- Ukidanje trolejbusa i cele mreže predstavljalo bi direktnu štetu od minimalno nekoliko desetina miliona evra koliko je uloženo u njenu poslednju obnovu, dok bi korist od celog posla imao isključivo privatni prevoznik Strela, jer bi grad ulagao u razvoj te privatne firme, umesto u razvoj kompletnog javnog prevoza u Beogradu. Zbog toga pozivamo građane da podrže naše zajedničko delovanje u okviru akcije "Za trole – za moderan javni prevoz", kako bismo uticali da uprava grada Beograda odustane od daljih poteza koji bi ostavili negativne posledice po razvoj javnog prevoza - naglašeno je u saopštenju.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti