Pandemija ubrzava digitalizaciju

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Digitalizacija poslovanja, u vreme globalne zdravstvene krize izazvane širenjem virusa korona, postaje imperativ, uslov konkurentnosti i opstanka kompanija. Menjaju se navike potrošača i način poslovanja sa fokusom na online prodaju, razmenu dokumenta, pružanje usluga, organizaciju video konferencija, primenu klaud rešenja i jačanje bezbednosti podataka. 

Kao odgovor na izazov sa kojim je, zbog pandenije Kovid 19, suočena većina mikro, malih i srednjih preduzeća u Srbiji, Centar za digitalnu transformaciju Privredne komore Srbije (CDT PKS) u saradnji sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju (GIZ) kreirao je SPEED program, radi podrške firmama da što bolje digitalizuju poslovnje.

Uz pomoć sertifikovanih konsultanata za digitalnu transformaciju, 100 kompanija je besplatno uradilo analizu trenutnog stanja i dobilo savete za razvoj i realizaciju prioritetnih digitalnih ciljeva i strategija, kako da uz pomoć dostupnih, većim delom i besplatnih digitalnih tehnologija, povećaju prodaju i produktivnost, rekao je Predrag Nikolić, direktor CDT PKS.

Za kompaniju „Monarh“, proizvođača uniformi za restorane i hotele, sa uvođenjem vanrednih mera zaustavljene su sve narudžbine, dok je za firmu „Berko prodakšn“, proizvođača poljoprivrednih mašina koji više od polovine proizvodnje izvozi, zatvaranje granica ozbiljno ugrozilo kontinuitet poslovanja. Kompanije su se prijavile za SPEED program i zatražile podršku stručnih konsultanata.

„Na prvom online sastanku detaljno smo analizirali trenutno stanje poslovanja, definisali probleme, prepreke, izazove, kao i mogućnosti unapređenja rada korišćenjem digitalnih alata i novih poslovnih modela. Odredili smo prioritete, šta možemo odmah unaprediti kroz SPEED radionice, a šta kroz redovne programe CDT-a i Razvojne agencije Srbije.

Kako je cilj obe kompanije zadržavanje postojećih i sticanje novih kupaca, kreirana je Mapa predloga vrednosti koja daje pregled osobina i važnosti proizvoda za kupce i razloga zašto ga kupuju”, objasnio je Miodrag Kostić, konsultant u okviru SPEED programa.

Kompanija „Monarh” savete konsultanta će iskoristiti da pojača poruke za kupce u elektronsklim materijalima, katalogu i profilu kompanije, kao i kroz online kanale komunikacije, na društvenim mrežama i web sajtu, ističe Miroslav Krstanović, direktor.

„Berko prodakšn” trenutno redizajnira web sajt pa će sve preporuke iz SPEED programa usmeriti na unapređenje komunikacije sa klijentima na novom sajtu, rekla je Andrea Horvat, direktor.

Kako ističu u ovim kompanijama, kroz SPEED program mnogo su naučili kako da unaprede poslovanje primenom digitalnih alata, a prijaviće se i na druge obuke koje organizuje CDT.

SPEED program mnogo je značio i mladoj inovacionoj kompaniji „Mindsetters“ osnovanom sa idejom da pomogne kompanijama i preduzetnicima da razumeju potrebe na tržištu, biznis sagledaju iz drugačije perspektive i dizajniraju nove usluge i proizvode.

„Vanredne okolnosti donele su mnogo promena na tržištu i stavile izazove pred naš dotadašnji način poslovanja. Sa željom da sagledamo načine na koje možemo trenutno prilagoditi svoj biznis model vanrednoj situaciji, prijavili mo se za SPEED program. Uz podršku konsultanta Vladimira Arnautovića uspeli smo da poslovni koncept prilagodimo novom tipu korisnika i napravimo strategiju za dalje usavršavanje”, istakla je Milena Grujić iz ove kompanije.

Tokom SPEED programa definisali su ciljeve ServiceXperience studija - namenjenog sektoru usluga, a drugi pravac delovanja usmerili na izradu programa koji bi podrazumevao zajedničku edukaciju obe ciljne grupe – sektora malih i srednjih preduzeća da prepozna svoje potrebe iz domena digitalizacije i IT sektora da te zahteve razume i na njih odgovori.

 

Izvor: PKS


0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti