Novi proizvodi i funkcije u razvoju Rakuten Vibera kao super-aplikacije obeležili godinu za nama

Komentari: 0

Rakuten Viber tradicionalno sumira rezultate i dostignuća koja su obeležila proteklu 2024. godinu, s posebnim naglaskom na inovacije koje su korisnicima u Srbiji dodatno približile njegov razvoj u super-aplikaciju.

Kao super-aplikacija, Viber nastoji da korisnicima pruži širok spektar usluga koje olakšavaju svakodnevni život. Istovremeno, aplikacija omogućava brendovima da na svim nivoima unaprede interakciju s klijentima – od podizanja svesti o proizvodima i uslugama do povećanja prodaje i lojalnosti kupaca.

Da bi ove veze bile stabilne i dugoročne, ključno je obezbediti sigurno i visokokvalitetno iskustvo komunikacije. Tokom 2024. godine, Viber pozivi su i dalje visoko ocenjeni od strane korisnika, održavajući konstantan rejting 4+ od mogućih 5 zvezdica. Poboljšana infrastruktura dodatno je unapredila kvalitet poziva, omogućavajući stabilnije i tečnije razgovore.

Poseban iskorak u oblasti bezbednosti predstavlja dodeljeni sertifikat SOC 2 Tip II, koji potvrđuje primenu najviših standarda za zaštitu podataka. Viber je prepoznat kao jedna od tri najsigurnije globalne aplikacije za pozive i razmenu poruka, prema izveštaju nemačke agencije za zaštitu potrošača Stiftung Warentest.

Dodatno, uvedene su dve nove funkcije koje pojačavaju sigurnost komunikacije:

• Verifikacione poruke omogućavaju firmama da lako i sigurno autentifikuju klijente putem jednokratnih lozinki (OTP).

• SecurePlus poruke pomažu kompanijama da verifikuju brojeve telefona primaoca i spreče potencijalne online prevare.

Novi proizvodi i funkcije za korisnike

Osim unapređene bezbednosti, Viber je u 2024. godini predstavio niz novih funkcija:

• AI sažetak prepiski koristi veštačku inteligenciju da uštedi vreme korisnicima, sažimajući propuštene poruke u grupama i isticanjem najvažnijih informacija. Ova funkcija je u Srbiji tokom 2024. godine korišćena za više od 3,7 miliona prepiski.

• Fascikle omogućavaju korisnicima da sortiraju i organizuju prepiske u do pet posebno označenih kategorija, olakšavajući upravljanje komunikacijom.

Viber Plus, premijum pretplatnički servis, dodatno je obogaćen opcijom "Izbriši bez traga", koja omogućava brisanje poslatih poruka bez ostavljanja obaveštenja. Ova funkcija se posebno dopala korisnicima u Srbiji. Nevidljivi režim, koji omogućava skrivanje online statusa i informacija o pročitanim porukama, ostao je jedan od najpopularnijih dodataka – koristi ga 61% korisnika u Srbiji i 58% širom sveta. Transkripcija glasovnih poruka u tekst i iskustvo aplikacije bez reklama su funkcije koje dele drugo mesto po popularnosti iz Viber Plus selekcije pretplatničkih usluga.

Viber je takođe zabeležio porast u broju otvorenih Viber zajednica, u kojima se povezuju ljudi sličnih interesovanja. Ove velike javne grupe nude funkcije kao što su pristup hronologiji prepiski, neograničeno skladištenje medijskih fajlova i sakrivanje telefonskih brojeva u interesu privatnosti.

Popularni primeri su zajednice sportskih navijača, medija, pratilaca komšijske i školske tematike i omiljenih hobija. U Srbiji je tokom 2024. broj Viberovih korisnika koji su postali članovi neke od brojnih zajednica porastao za 6%.

Rast interakcija sa poslovnom zajednicom

Pored toga što su ostvarili efikasnu međusobnu komunikaciju, korisnici su imali i češće interakcije sa firmama i brendovima.

• U Srbiji je broj zvaničnih naloga putem kojih kompanije komuniciraju sa svojim klijentima porastao za 14%.

• Poruke koje su firme isporučile korisnicima uvećane su za 83% u odnosu na 2023.

• Značajan rast je zabeležen i u broju transakcionih poruka, putem kojih su klijentima potvrđene dostave i kupovine, čak 82%

• 77% je rast promotivnih poruka koje su predstavljale posebne ponude i popuste komercijalnih ponuđača.

• Korisnici i brendovi su redovno održavali aktivnu komunikaciju – a da su pritom sve češće klijenti kontaktirali žive agente prodaje ili automatizovane čet-botove za korisničku podršku i širu pomoć pri kupovini. Broj ovakvih konverzacijskih poruka na Viberu je udvostručen u ovom periodu.

Viber je takođe predstavio nove mogućnosti za brending kroz Viber dragulje (“Viber Gems”) – posebne animacije koje pokreće korišćenje ključnih reči kao što su “Srećan rođendan” ili “Srećna Nova godina” u prepiskama korisnika. Kompanije su sada u mogućnosti da ekskluzivno brendiraju Dragulje za posebne prilike – pa je tako ovo rešenje prvi put korišćeno od strane Bambijeve “Plazme” za Novu godinu.

Sa povećanjem mogućnosti da brendovi i kompanije ostvare prirodni (“native”) plasman svog sadržaja na platformi kako bi povećali prepoznatljivost i vidljivost, Viber je zabeležio prosek od 573 miliona impresija reklama mesečno u Srbiji prošle godine.

Podrška vlasnicima malih domaćih firmi

Pri kraju 2024. Viber je objavio da su Poslovni nalozi od sada dostupni malim firmama na njegovim ključnim tržištima širom sveta – uključujući i Srbiju. U skladu sa Viberovom strategijom razvoja u super-aplikaciju, ovi nalozi su kreirani kako bi podržali vlasnike malih domaćih firmi veličine do 50 zaposlenih putem besplatnih alata koje će uvećati njihovo pristustvo na internetu i broj interakcija sa klijentima.

Ova inicijativa je zamišljena tako da pomogne malim zajednicama u razvoju kroz uspostavljanje sadržajnih i korisnih veza između pravih firmi i korisnika njihovih proizvoda i usluga. Od njihovog uvođenja krajem novembra, zabeležen je porast učestalosti otvaranja Poslovnih naloga malih firmi od 36% na nedeljnom nivou – uz redovne interakcije sa postojećim i potencijalnim klijentima.

“Viber predviđa da će tokom 2025. brendovi i kompanije posvećivati sve veći deo svojih marketinških budžeta aplikacijama koje će podmirivati raznovrsne potrebe na jednom mestu”, ističe Kristina Konstadače, globalna direktorka odeljenja za prihodovanje kompanije Rakuten Viber. “Klijenti će sve više želeti da kupuju, koriste bankarske usluge, rešavaju dokumentaciju i još puno toga – u pokretu, i unutar samo jedne aplikacije.

Ova povećana potražnja za super-aplikacijama, naročito u Evropi, će podstaći inovacije i redovnu primenu nove generacije takvih rešenja od strane korisnika.”

“Super-aplikacije su predodređene da ostvare još važniju ulogu u svakodnevnim životima njihovih korisnika, naročito u procesu donošenja odluka i aktivnosti vezanih za ličnu i poslovnu privatnu komunikaciju”, kaže Atanas Rajkov, potpredsednik kompanje Rakuten Viber za marketing. “Ovo se savršeno uklapa sa našom osnovnom prednošću: omogućavanjem smislene komunikacije između ljudi i kompanija.

Tokom 2025. planiramo još viši nivo posvećenosti ovom cilju kroz uvođenje široke game novih uzbudljivih funkcionalnosti i proizvoda pomoću kojih će naši korisnici i kompanije uspostavljati sigurne i bezbedne veze. Konkretno, upravo smo najavili da će Srbija među prvima na svetu dobiti opciju Viber Datinga, a samo otvaranje liste čekanja već je dalo neverovatne rezultate”.

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti