Novi nemački porez mogao bi smanjiti emisiju ugljenika za 740.000 tona

Novi nemački porez na ugljenik mogao bi smanjiti emisiju ugljenika iz automobilskih motora za najmanje 740.000 tona godišnje, jer bi to značilo skuplji benzin, smanjujući podsticaj za vožnju, pokazalo je istraživanje instituta RVI.
Naučnici RVI pregledali su podatke o mobilnosti tokom 15-godišnjeg perioda i otkrili da je kilometraža pala i da su ljudi uglavnom manje koristili automobile kada su cene benzina rasle.
Od 1. januara ove godine, tona ugljenika koja se emituje sagorevanjem fosilnih goriva košta u Nemačkoj 25 evra, što znači skuplji benzin i verovatno promenu ponašanja vozača, napominje institut.
Promena će zauzvrat značiti pad emisije ugljenika od automobila za 740.000 tona godišnje. To odgovara 0,8 odsto ukupnih emisija automobila i jednako je trajnom isključenju 360.000 vozila iz saobraćaja, utvrdio je RVI.
Od 2025. godine porez na ugljenik će porasti na 55 evra po toni, što bi trebalo da smanji emisije za 1,62 milijarde tona ugljenika. To odgovara 1,7 odsto ukupnih emisija ugljenika i ekvivalentno je trajnom isključivanju 790 000 vozila iz prometa, izračunali su.
Za razliku od vozača benzina, vozači dizela nisu značajno promenili ponašanje nakon promena cena, možda zato što ih često koriste u poslovne svrhe i ne brinu o ceni, spekuliše institut.
Izvor: SEEbiz