Niskotarifne aviokompanije zahtevaju obavezan udeo zelenog goriva za sve letove

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Grupa evropskih niskotarifnih aviokompanija zatražila je od Evropske unije da propiše obavezni udeo „zelenog“ goriva za sve letove u budućnosti, ističući da su letovi do udaljenih odredišta glavni izvor emisije štetnih gasova.

Evropska komisija priprema predlog za minimalni udeo održivih avionskih goriva (SAF) za smanjenje emisije ugljen-dioksida u sektoru vazdušnog saobraćaja.

U decembru su napustili plan prema kojem bi on trebalo da iznosi pet odsto od 2030. godine, procenjujući da to nije dovoljno.

Grupa niskotarifnih aviokompanija, koje ne lete na udaljene destinacije, i ekološke grupe zatražile su u sredu od EK da se propisani minimalni udeo održivog goriva ne odnosi samo na kratke letove unutar Evrope, već i na putovanja na druge kontinente.

Pismo su potpisali Easijet, Rianair, Vizz Air, Jet2 i nevladina organizacija Transport & Environment.

Prema agenciji za upravljanje vazdušnim saobraćajem Eurocontrol, šest odsto letova sa evropskih aerodroma koji prelaze više od 4.000 km emituje polovinu ugljen-dioksida generisanog letovima iz Evrope, kažu oni.

"Nema logike u isključivanju dugih letova iz obaveznih SAF-a, jer je ovo jedini način da se oni dekarbonizuju", rekao je izvršni direktor Rianaira Michael O'Leari u izjavi.

Zagađenje izazvano letovima do udaljenih odredišta trenutno nije predmet regulacije, uprkos činjenici da je izvor većine emisija štetan, rekao je izvršni direktor T&E Villiam Todts.

Propisani udeo zelenog goriva jedina je kratkoročna opcija za smanjenje emisija iz dugih letova i privremeno je rešenje za kratke letove, sve do sledeće decenije kada bi goriva na bazi vodonika trebala biti dostupna prevoznicima, dodaju niskobudžetni prevoznici.

Airbus planira da lansira avione sa nultom emisijom najkasnije do 2035. godine.

Tradicionalni prevoznici mogli bi da se usprotive tom predlogu jer bi im se nametnuli troškovi koji su pošteđeni njihovih inostranih konkurenata.

Air France KLM i Lufthansa nisu bili odmah dostupni da komentarišu pismo.

Izvor: SEEbiz

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti