Najveći kontejnerski brod na svetu

Komentari: 0

Kineski nacionalni brodograditeljski konglomerat China State Shipbuilding Corporation (CSSC) isporučio je svoj ogromni kontejnerski brod MSC Tessa međunarodnoj brodarskoj kompaniji Mediterranean Shipping Compani (MSC).

Sa površinom palube od oko četiri fudbalska terena, sposoban je da utovari do 24.116 TEU (6,1m k 2,4m k 2,6m) kontejnera istovremeno, složenih do 26 metara visine.

Ovo je prvi kontejnerski brod koji ima više od 240.000 tona tereta, ali je zanimljivo da je po dužini i širini (399,99 m k 61,5 m) gotovo identičan brojnim starijim velikim kontejnerskim brodovima kao što je Triple. -E Maersk brod iz 2011, dužine 399,2 m.

Zanimljivo je i da će njegovi naslednici MSC Irina i MSC Loreto, koji se grade po narudžbini istog naručioca, nositi još nekoliko stotina kontejnera, ali neće biti fizički veći.

Najveći brod u istoriji, norveški supertanker Seavise Giant, bio je dugačak 458,45 m i širok 68,6 m, a izgrađen je kasnih 70-ih godina.

Inače, Džin je potopljen od strane iračkog vazduhoplovstva 1988. godine, zatim je nekim čudom spašen i popravljen da bi ponovo ušao u službu do 1991. godine, nakon čega je korišćen do kraja 2009. godine.

Kontejnerski brodovi nisu poput supertankera, koji svoj tečni teret mogu isporučiti kroz veliko crevo. Luke obično postavljaju gornje granice veličine za brodove kao što je MSC Tessa, a trenutna ograničenja će verovatno ostati takva sve dok brojne luke širom sveta ne izgrade kopnenu infrastrukturu da bi se bavile nečim većim.

Drugim rečima, MSC Tessa je fokusiran na efikasnost, a njegova glavna inovacija u tom pogledu je sistem „vazdušnog podmazivanja” zasnovan na vazdušnim mehurićima i smanjenju otpora, za koji CSSC tvrdi da smanjuje potrošnju energije, a samim tim i emisiju, za 4%.

Ipak, još uvek ga pokreće dizel, i malo je verovatno da ćemo uskoro videti nešto slično u svetu sa nultim emisijama.

MSC očekuje još tri takva broda do avgusta, a CSSC kaže da je drugi od četiri već završio probe na moru.

Četiri broda, prema Offshore Energi, koštala su MSC ukupno oko 600 miliona dolara.

Izvor: SEEbiz

 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti