Najveća izvozna tržišta za kineska vozila s pogonom na nove izvore energije

Brazil je prestigao Belgiju, potvrdivši prvo mesto na lestvici najvećih izvoznih tržišta za kineska vozila s pogonom na nove izvore energije.
To su pokazali podaci Kineskog udruženja za lične automobile (CPCA),a prenela je Hina.
Kineski izvoznici isporučili su u aprilu brazilskim kupcima 40.163 električna i plug-in hibridna automobila, čak 13 puta više nego u istom prošlogodišnjem mesecu, potvrdivši poziciju najvećeg izvoznog tržišta drugi mesec zaredom, prema podacima CPCA-e.
Još u januaru Brazil je zauzimao 10. mesto na lestvici, ali kupci su požurili da nabave vozila uoči dodatnog povećanja carina u julu u sklopu vladinog plana podsticanja domaće proizvodnje.
Nekoliko kineskih proizvođača već je počelo pojačano da ulaže u Brazil pa tako BYD gradi proizvodni kompleks koji bi trebalo da počne s radom do kraja ove ili početkom sledeće godine, dok je "Great Wall Motor" objavio da će njegova fabrika početi s radom do kraja meseca.
Brazil je u aprilu zauzeo i drugo mesto na lestvici izvoznih odredišta svih brendova kineskih automobila, nakon Rusije koja je potvrdila vodeću poziciju. Očekuje se da će Rusija, s obzirom na zapadne sankcije, ostati najveće kinesko tržište i u narednom periodu, rekao je glavni sekretar CPCA-e Cui Dongshu.
U periodu od januara do aprila izvoz u Rusiju porastao je 23 odsto, uz isporučenih 268.779 vozila. U gotovo istom postotku uvećane su i isporuke u Meksiko, na 148.705 automobila.
Španija, Francuska, Holandija i Norveška spadaju u grupu zemalja koje su u periodu od januara do aprila zabeležile najveći pad uvoza električnih putničkih vozila kineske proizvodnje, prema podacima CPCA-e. Istraga EU o subvencijama poremetila je izvoz, ali proizvođači aktivno ispituju mogućnosti na tržištima Južne Amerike, Australije i ASEAN-a, rekao je Cui.
Izvor: 021.rs