Najbolje društvene mreže za sektor maloprodaje u 2025. godini
Novo istraživanje kompanije GoDaddy pokazalo je da potrošači često kupuju na društvenim medijima, ali možda ne i na platformama koje biste očekivali.
Većina anketiranih kupuje na platformama društvenih medija barem jednom nedeljno, a otkrivene su i vrhunske platforme.
- Potrošači aktivno kupuju na društvenim platformama na načine koji mogu iznenaditi vlasnike malih preduzeća - kaže Ejmi Dženet (Amy Jennette), stručnjak za GoDaddy Trends, prenosi retailsee.com
Postoje generacijske razlike u tome gde ljudi kupuju
Milenijalci će pre kupovati na Fejsbuku nego bilo koja druga generacija, pri čemu se čini da su Gen X i Bumeri zainteresovani za platformu kao i Gen Z.
Na pitanje da li su kupovali sa Fejsbuka u poslednja tri meseca:
Gen Z - 31% je reklo da;
Milenijalci - 52% je reklo da;
Gen X i Bumeri - 35% je reklo da.
Gen Z će najradije kupovati na TikTok-u.
Na pitanje da li su kupili nešto sa TikToka u poslednja tri meseca:
Gen Z - 52% je reklo da;
Milenijalci - 37% je reklo da;
Gen X i Bumeri - 12% je reklo da.
Instagram je bila druga najkorišćenija platforma generacije Z i milenijalaca za kupovinu na društvenoj platformi u poslednja tri meseca:
Gen Z - 44% je kupilo;
Milenijalci - 39% je kupilo;
Gen X i Bumeri - 12% je kupilo.
Mlađi potrošači kupuju često i impulsivno
Samo 1 od 10 Gen Z (9%) i milenijalaca (12%) kažu da su njihove kupovine na društvenim mrežama planirane unapred.
Više od polovine generacije Z (62%) i milenijalaca (56%) kupuje na platformama društvenih medija najmanje jednom mesečno, dok 1 od 5 (21%) Gen Z i milenijalci obavljaju nekoliko kupovina nedeljno na platformama društvenih medija.
Gen Z i milenijalci troše na sličan način
Većina generacija Z (80%) i milenijalaca (79%) je kupovala na društvenim mrežama, u poređenju sa samo polovinom generacije X i Bumera (51%)
Među onima koji su kupovali na društvenim mrežama, prve tri kategorije bile su moda i odeća (37%), hrana (22%) i elektronika (10%)
Gen Z (44%) i milenijalci (38%) rekli su da neće potrošiti više od 50 USD na artikle kupljene preko društvenih medija.
Zabrinutost u pogledu zakonitosti i isporuke mogu zaustaviti kupovinu
Neizvesnost u pogledu legitimnosti preduzeća je primarna prepreka kupovini artikala sa društvenih medija, koju navodi skoro polovina (47%) potrošača svih generacija.
Problemi sa isporukom bili su veliki razlog za zabrinutost za skoro polovinu generacije Z (46%) i milenijalce (47%), navodeći da bi ih visoki troškovi isporuke ili dugo čekanje odvratili od kupovine.
- Preduzeća koja imaju zgodne postove za kupovinu direktno na društvenoj platformi biće korak ispred konkurencije. Preduzetnicima je potrebno više od društvenog profila, inače ostavljaju novac na stolu - rekla je Ejmi Dženet.
Zaključak
Kada se razmatraju društvene platforme koje bi preduzeća trebalo da daju prioritet, većina milenijalaca (67%) smatra da mala preduzeća treba da zadrže prisustvo na Fejsbuku u poređenju sa drugim generacijama, što je u skladu sa njihovim navikama u kupovini. Takođe, 61% potrošača generacije Z očekuje da preduzeća budu na Instagramu.
Preduzeća koja prodaju preko interneta treba da vode računa o društvenim platformama na kojima njihova ciljna publika kupuje i da ažuriraju profile svojih preduzeća na društvenim mrežama kako bi potrošačima pružila zgodno iskustvo kupovine.
Izvor: eKapija