Moć koja pokreće inovacije

Komentari: 0

Gian Paolo Bassi (CEO, DS SolidWorks Corp.)

U prijatnom ambijentu hotela Radisson Blu Plaza u Ljubljani, imali smo čast i zadovoljstvo da nam sagovornik bude predavač na Seminaru u organizaciji kompanije IB-Caddy, izvršni direktor kompanije DS SolidWorks, gospodin Gian Paolo Bassi.

Neiscrpnu temu o novoj verziji 3D CAD programa kroz inspirativni razgovor našeg sagovornika, zaokružila je priča o orijentaciji DS SolidWorks-a u budućnosti i kompletnim rešenjima koja SolidWorks može da ponudi industriji.

Časopis Industrija: Na današnjem predavanju rekli ste da proizvodi više nisu dizajnirani da obezbede specifičnu namenu. Oni su dizajnirani da pruže iskustvo. Šta to znači?

Gian Paolo Bassi: Ovo je odlično pitanje, hvala. Ako pogledate način na koji moderne kompanije predstavljaju svoj proizvod, svuda ćete videti koncept koji se zasniva na korisničkom iskustvu. Ako odete u hotel, na primer, pitaće vas kakvo je vaše iskustvo. Oni ne prodaju dan u hotelskoj sobi, restoranu i slično, oni vam prodaju iskustvo!

Vama je potrebno da se osećate dobro, što se posebno odnosi na savremene potrošače i usluga više nije dovoljna. Morate kreirati osećaj emocionalne povezanosti. Možete ponoviti vaše iskustvo i na taj način kompanija stvara stalnu vezu sa svojim klijentima.

Razmislite o letenju avionom. Letenje nije baš uvek prijatno, ali o tome prodavac ove usluge ne govori. Avio kompanije nisu samo fokusirane da vas prevezu na željenu destinaciju, oni vam prodaju iskustvo letenja – koje počinje vašim čekiranjem na aerodromu, ulaskom u avion, vašim tretmanom tokom leta i na kraju vas pitaju da li je let bio prijatan – dakle traže povratnu informaciju od strane svojih korisnika, kako bi poboljšali njihovo korisničko iskustvo.

Ako pogledate najbolje avio kompanije, sa luksuznim kabinama i prvom klasom, oni uz uslugu transporta prodaju zabavu, pa možete gledati film dok putujete, dobiti najbolju hranu, masažu, spa tretman i sve što možete zamisliti. Njihov posao je sada, isto kao u mnogim drugim poslovima uz ljubaznost i udobnost, prodaja korisničkog iskustva a ne samo usluge prevoza!

Ova priča je ista u mnogim sverama prodaje raznih proizvoda. Možemo reći da je glavna stvar sam doživljaj. Ako razmislite, danas su električni automobili traženi i popularni, ali da biste imali što bolji doživljaj dok vozite sportski auto, nije dovoljno samo da on tako izgleda, postiže neverovatnu brzinu.

Zbog što boljeg doživljaja sportske, vožnje vozač treba da čuje neverovatan i glasan zvuk motora. Zato se u električne automobile koji imaju jake ali tihe motore, dodatno ugrađuju takvi zvukovi kako bi vozač, u sportskom modu vožnje, imao što bolje korisničko iskustvo.

Buka u autu daje vam iskustvo!

Jako je interesantna priča vezana za Procter & Gamble. Kako biti inovativan u prodaji sredstava za čišćenje domaćinstva. Samo čišćenje predstavlja dosadnu i napornu aktivnost i izazov je kako je pretvoriti u pozitivno korisničko iskustvo. Oni su izmislili swiffer koji ima nastavke za jednu upotrebu i time uklonili najmučniji deo kod čišćenja, a to je čišćenje samih sprava za čišćenje.

Činjenica da sada možete ekonomično da očistite kuću i onda se jednostavno otarasite upotrebljenog prljavog dela je najdosadniji posao pretvorila u interesantno iskustvo. Od čišćenja su napravili posao vredan milijarde dolara, samo zato što su promenili način razmišljanja.

Slična je priča na primer, kod proizvođača odeće Abercrombie & Fitch. Oni su u svoje radnje stavili jake, ali prijatne aromatherapy mirise. Želeli su da utiču na sva čula kupca pri njegovoj kupovini. Kada kupac uđe u prodavnicu potrebno je da oseti miris koji mu prija i da taj miris prepozna i identifikuje sa brendom. Na ovaj način doživite jedno iskustvo koje vam prija prilikom kupovine i koje vas vezuje za određeni brend i ponovo odvodi u istu prodavnicu. Dakle, posao prodaje odeće ne odnosi se samo na proizvodnju i prodaju iste, već je to način da prodavac kupcu kreira i pruži posebno iskustvo.

Poenta ove priče je da danas kada kreirate bilo koji proizvod - automobil, telefon ili neki uređaj koji je sam po sebi dosadan - morate kreirati korisničko iskustvo. Evo, na primer, termostat.

Ja sam u mojoj kući postavio određeni termostat, a razlog je zato što mi pruža određene informacije i doživljaj, kao što recimo, pokazuje mi da li gubim energiju u kući, automatski detektuje kada sam van kuće, na njemu mogu videti pored temperature i vlažnost vazduha i još mnogo drugih informacija. Ja sam već pre ovog imao termostat naravno, ali mi je pokazivao samo temperaturu i bio je ružan, i bio je bez ikakvih drugih informacija koje mi sada kod novog termostata donose jedno novo iskustvo.

Ovde se ne radi samo o uštedi energije, poenta je kako dizajnirati i pružiti vašim kupcima iskustvo. Jer dizajniranje objekta je jedno a dizajniranje iskustva sasvim nešto drugo. Stvaranje iskustva je veoma dobro uz kreiranje simulacije, jer iskustvo je interakcija između kupca i proizvoda. Da biste saznli da li ste zainteresovali kupca, morate kreirati simulaciju koja dovodi do kontakta kupca sa vašim proizvodom na najrealističniji mogući način.

U automobilskoj industriji, na primer, velika novčana sredstva se ulažu u simulacije ovog tipa, ali to nisu samo simulacije za testove sudara, buke motora ili amortizacije, već je to simulacija kako će vozač imati najbolji osećaj dok bude vozio auto, a to nije lak posao - potrebno je imati posebne alatke za to.

Korisnici su danas imali priliku da na Seminaru u organizaciji kompanije IB-Caddy, isprobaju simulator kompanije Tajfun Group. Simulator predstavlja odlično sredstvo da se doživi iskustvo, oseti oprema, testira kako je zaista kada uđete u tu mašinu i radite sa njom. Time se stiče pravi doživljaj - kakva je kabina, koliko je ergonomična kontrolna tabla i koliko lako će radnik u toj mašini moći da uradi svoj posao. To se može osetiti, testirati.

Tako proizvođači nude kompleksniji osećaj prilikom kupovine. Zadatak proizvođača automobila je da obezbede korisniku pravo korisničko iskustvo. Treba da obezbede okruženje proširene i virtuelne realnosti kako bi omogućili predstavljanje i testiranje proizvoda u realnom vremenu.

Ne samo simulaciju nezgode, stresa, naprezanja i vibracije već i ponašanja vozača – na primer, simulaciju toga šta će se dogoditi ako vozač pritisne određeno dugme. Da li će čuti buku, kolika će biti buka, bilo kakvi utisci, mirisi... Danas je sve ovo veoma važno svakom kupcu i na taj način zna unapred šta da očekuje od proizvoda koji kupuje.

Naša vizija i naša pažnja predstavljaju igru, ne samo da damo našim kupcima mogućnost da osete proizvod već da osete iskustvo!

Časopis Industrija: Na koji način Internet of Things odgovara Vašoj viziji SolidWorks?

Gian Paolo Bassi: Internet of Things predstavlja kreiranje pametnih uređaja i dešava se u ovom trenutku. Jedan od dva najbolja najpametnija i povezana proizvoda je detektor dima koji je osvojio nagradu u Las Vegasu zbog lepote industrijskog dizajna i zbog neverovatne interakcije i povezanosti termostata sa internetom, iOS ili android uređajem...

Ovo je dizajnirano u SolidWorksu.

Drugi primer je mogućnost pravljenja farme unutar kontejnera uz daljinsku kontrolu, korišćenjem prenosivih uređaja.

Naša strategija je stvoriti dizajn i prototip povezivanih uređaja na lak način, odnosno našim kupcima dati mogućnost da dizajniraju ne samo fizički deo povezanih uređaja već električni i elektronski, sve senzore kao i simulacije konektivnosti između senzora.

Kompanije, kao na primer Microsoft se više baziraju na prenos podataka, dok mi želimo da budemo lideri u dizajnu i prototipu IoT uređaja. Od fizičkih uređaja do senzora i komunikacije među njima. Korisnik mora biti u mogućnosti da sve to dizajnira i simulira. Na primer, može da kreira fizički objekat i softver koji daljinski kontroliše taj objekat koji se postavlja na prenosni uređaj, recimo android ili iOS telefon.

Časopis Industrija: Koji su glavni izazovi za CAD industriju i kako će SolidWorks da im se suprotstavi?

Gian Paolo Bassi: Ja mislim da postoji dve vrste izazova. Jedan je prednost kompjuterske tehnologije, različiti novi kompjuteri koji dolaze, moć računarstva i infrastrukture. U suštini svedoci smo promene koncepta personalnog u sveprožimajuće računarstvo.

Izazov za nas je prelazak iz arhitekture bazirane na desktop kompjuterima, gde su svi podaci, kompjuterske i grafičke mogućnosti lokalno na desktop računaru, na koncept arhitekture gde je sve to dostupno gde god da se korisnik nalazi. Dakle, mogućnost kreiranja intelektualne svojine, dizajniranje i pristup dizajnu treba da bude moguće gde god da ste i to korišćenjem računara koji je u vašem džepu i podataka koji su u “cloud”-u.

Dakle, izazov broj jedan je prelazak sa sistema koji je bio standard u Windows-u i zasnivao se na desktop računaru na kompleksniju situaciju - gde je računarstvo svuda. 

Posebno je zanimljiv koncept “elastic computing”-a. (Techopedia: Elastično računarstvo je koncept u Cloud računarstvu gde računarski resursi mogu biti uvećani ili umanjeni lako od strane provajdera cloud servisa. Predstavlja sposobnost pružaoca cloud usluga da pruža fleksibilnu računarsku snagu kada i gde je potrebno.)

Danas je veliki izazov da uradite simulaciju na desktop računaru. Zašto? Zato što je desktop računar limitiran i ne može da postane super računar, ali cloud to može.

Kompleksnu simulaciju kao na primer, nelinearnu simulaciju – test pada za telefon, ne možete uraditi na desktop računaru. Da biste uradili ovakvu simulaciju morate pristupiti cloud-u kako biste koristili 100 računara za 1 h. Ovakvu uslugu platite i time rešite problem. Sigurno nema svrhe kupovati 100 računara da biste ih koristili 1 h za ovakav test.

Izazov broj dva je da moramo postati maštovitiji kada je u pitanju dizajn. Danas koristimo kompjutere za ono za šta smo ranije koristili table za crtanje, ali to nije toliko različito. Ok, mi radimo u 3D, ali na kraju umesto crtanja linija na listu papira sada to radimo digitalno u 3D. Postoji naravno velika prednost u tome, ali mislim da to nije dovoljno.

Mislim da dizajn mora biti više predvidiv. Dajem jedan primer, danas tražite nešto na Google, počinjete da kucate i Google traži za vas, nudi vam preko deset kombinacija koje vam možda trebaju na osnovu pretraga drugih korisnika u tom momentu. Ako počnete na primer, da kucate ime nekog glumca, Google vam odmah dopunjava traženi pojam sa novim pojmovima vezano za tog glumca.

U osnovi, Google može da unapred zna šta tražite, a ista priča je ako želite nešto da kupite na Amazonu – oni vam odmah nude slične proizvode za koje ste možda zaitneresovani da ih kupite.

Na osnovu vašeg poznatog obrasca ponašanja, ovi sistemi predviđaju i postaju pametni čitači vaših misli. Recimo kada izađete negde imate aplikacije koje vam nude lokacije vaših omiljenih restorana u blizini, na osnovu nekih vaših prethodnih izbora. Ukoliko volite italijansku ili tajlandsku kuhinju aplikacija će vam predložiti da svratite u neki italijanski ili tajlandski restoran u blizini vaše trenutne lokacije.

Svet modernog računarstva postaje sve više i više intuitivan .U kompjuterskom inženjeringu mi još nismo došli dotle, jednostavno još nismo toliko pametni.

Moj san je da na osnovu onoga što počnem da kreiram na računaru, računar već predvidi šta želim da kreiram i daje mi predlog i sugestije. Ovo može da uradi na osnovu svega onoga što sam uradio u prošlosti, na osnovu nebrojeno modela koje čuvam na svom disku ili na internetu. 

Pitanje je šta kompjuter može da nauči o mojim kreativnim mogućnostima. Šta ako pokušam da rešim problem koji sam već rešio pre 10 godina, ali sam to zaboravio, i on me na to podseti ili mogu da koristim iskustvo koje je već neko u mojoj kompaniji imao u rešavanju sličnog ili istog radnog izazova. 

Zar ne bi bilo interesantno da kompjuter može da vas podseti da ste već ranije imali sličan problem i evo kako ste ga rešili. Ili da vas uputi na nekoga ko je prethodno rešio takav ili sličan izazov. Ova usluga može i nešto da košta, ali uštedela bi nam mnogo vremena i bila bi nam ponuđena istog trenutka kada imamo problem i kada nam je rešenje i najpotrebnije.

Ja mislim da ako prihvatimo ovakav način razmišljanja, dizajniranje i stvaranje će biti mnogo, mnogo pametnije.

Časopis Industrija: Kako će SolidWorks rasti u interakciji sa 3DExperience platformom? Da li će postati još više integrisane?

Gian Paolo Bassi: Da, to je definitivno deo naše strategije. 3DExperience platforma je u sredini, a oko nje sve ostalo što radimo.

Naša strategija je da povežemo sve sa platformom. 

Kao što se povezujete sa nekom platformom za prodaju - na primer, Amazon. Možete da otvorite radnju na Amazonu. Ako imate svoju online radnju sa recimo sportskom opremom, vi možete da je povežete sa Amazon platformom kako biste povećali svoje tržište i privukli više kupaca.

Isto tako mi povezujemo sve što radimo sa 3DExperience platformom. Ne samo što će nova generacija proizvoda biti izgrađena na ovoj platformi, mi već imamo dva proizvoda na tržištu, jedan je Solidworks Industrial Design i drugi Solidworks

Conceptual Design, koja su izrađena na 3DExperience platformi.

Časopis Industrija: Pokazali ste da imate tehnologiju za pokretanje SolidWorksa preko interneta. Da li ste razmišljali o tome da ponudite svojim klijentima mogućnost pristupa mreži SolidWorks u vidu servisa, a ne samo izdavanjem licence?

Gian Paolo Bassi: To je jako pažljivo od vas, dobro ste uradili svoje istraživanje! Odgovor je da, na sve načine pokušavamo da otvorimo ovakvu mogućnost. Imamo planove za to – ne znam kad će se to tačno realizovati ali da, imamo viziju da Solidworks bude dostupan kao servis za koji neće biti potrebne nikakve instalacije i ulaganja na vašem računaru, već ćete moći da ga koristite na bilo kojoj vrsti low-cost uređaja i da se povežete preko bilo kog operativnog sistema, sa bilo kog mesta.

Časopis Industrija: Da li mislite da virtuelna stvarnost uređaja kao što je Occulus Rift, ima budućnost u CAD-u?

Gian Paolo Bassi: Mislim da ima i video sam fantastičan primer danas.

VR i “augmented reality” tehnologija ostvaruje veliki progres. Tako da će u mnogome uticati na dizajn u budućnosti. Zapravo mi radimo na kreiranju najbolje veze između dizajnera i uređaja ovog tipa. U našu platformu ugrađujemo mogućnost da na vrlo lak način publikuje i simulira uređaje koristeći Occulus Rift , Microsoft Halo, HTC Vive itd. Sada ih već ima mnogo i mi želimo da podržavamo sve.

Časopis Industrija: Da li ste zadovoljni u kojoj meri se SolidWorks koristi u Srbiji?

Gian Paolo Bassi: U stvari, istočna Evropa postaje svetski proizvodni centar. Videli smo da vaša ekonomija ide uzlaznom putanjom, tako da vidimo dobar rast za ovaj deo sveta, što me naravno raduje. Uvek može bolje, ali vidim mnoge mogućnosti, zadovoljne mušterije i prodaju u ovom delu sveta, tako da jesam, zadovoljan sam. 

Imamo nekoliko prodavaca u ovom delu sveta i vrlo sam zadovoljan načinom na koji prilaze kupcima i načinom na koji se sinhronizuju sa najnovijim i najvećim tehnologijama na tržištu. 

Veoma sam iznenađen jer se ovde dosta napredno razmišlja. Fokus je na inženjeringu i tehnologiji, tako da je to sve veoma interesatno.

Časopis Industrija: I za kraj našeg današnjeg razgovora, kažite nam šta možemo očekivati od SolidWorksa u budućnosti?

Gian Paolo Bassi: Možete očekivati da se SolidWorks proširi u jednom fundamentalnom pravcu, a to je proizvodnja.

Mislim da je to najznačajniji trend i da je to novo, jer SolidWorks nikad nije bio u proizvodnji do sada. To će se dešavati sve više i više.

Takođe, SolidWorks će se vrlo značajno širiti na susedne tržišne segmente. Na primer na dizajn kao što je P&ID (piping and instrumentation diagram/drawing) koji podrazumeva hidrauliku, šeme i fizički dizajn pneumatika i hidraulika. To je nešto što naši korisnici već rade, ali mi želimo da to podignemo na viši nivo.

O Autoru

Razgovor vodila: Aleksandra Radosavljević

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti