Michelin očekuje pad prodaje do 6%

Francuski proizvođač auto-delova saopštio je da očekuje da će se obim prodaje smanjiti za četiri do šest odsto u 2024. godini, u poređenju sa prethodnom procenom iz jula da će obim ostati dva odsto manji.
Michelin je smanjio svoje prognoze za operativni prihod segmenta – ključnu metriku za poslovanje – na oko 3,4 mlrd EUR (3,67 mlrd USD) u odnosu na prethodnu procenu od više od 3,5 mlrd EUR.
Slobodni novčani tok, isključujući spajanja i akvizicije, sada se procenjuje na više od 1,7 mlrd EUR, u odnosu na više od 1,5 mlrd EUR ranije, piše Seebiz.
Michelin je saopštio da je njegova prodaja u prvih devet meseci ove godine smanjena na 20,17 mlrd EUR sa 21,15 mlrd EUR u istom periodu prošle godine.
Globalna potražnja u delu originalne opreme kompanije pala je za tri odsto na godišnjem nivou, uglavnom zbog slabije potražnje u Evropi, navodi se u saopštenju.
U trećem kvartalu potražnja je još brže smanjena u Evropi, Severnoj Americi i Kini.
Pad tržišta u Evropi uzrokovan je slabijom kupovnom moći kupaca zbog visokih kamata i neizvesnosti u vezi sa tempom prelaska na električna vozila, navodi Michelin.
Izvršni direktor Florent Menegaux rekao je da strategija kompanije nastavlja da daje pozitivne rezultate, ali se Michelin suočava sa preprekama u vezi sa geopolitičkim tenzijama i klimatskim promenama.
- To sve ima uticaj na većinu tržišta, posebno na originalnu opremu. Ovo se materijalizuje u značajnom padu našeg obima prodaje i smanjenoj proizvodnji u našim pogonima - rekao je Menegaux.
Izvor: SEEbiz