Metaverzum

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Prošle godine se u fokusu nalazilo virtualno tržište, gde su se prodavala virtuelna zemljišta. U stvari, za astronomske iznose mogli ste kupiti manje više sve virtuelno što pomislite. Virtuelni svetovi. Realni više nije dovoljan. Ipak su ti virtuelni svetovi ograničeni, trenutno na The Sandbox i Decentraland, ali uveliko se pominje i planira metaverzum (metaverse).

Po McKinsey-ju još uvek ne postoji zvanična definicija za metaverzum, ali kompanije ne mogu sebi priuštiti da čekaju dok se to ne desi, ili da se metaverzum u potpunosti razvije da bi počele da eksperimentišu i ulažu u njega.

Niko se u potpunosti ne slaže oko toga kako precizno definisati metaverzum, ali ne može se poreći da već vidimo uvide u to šta bi on mogao postati. Vode se javne rasprave o tome šta je metaverzum, kako se trenutno manifestuje, u šta bi mogao evoluirati u budućnosti i koje su njegove potencijalne mogućnosti za preduzeća. Po mnogima to je sledeći korak ka webu 3.0.

Objašnjenja za web 3.0 je da pokušate da zamislite novi tip interneta koji ne samo da precizno tumači ono što unesete, već zapravo razume sve što prenosite, bilo putem teksta, glasa ili drugih medija, gde je sav sadržaj koji konzumirate prilagođeniji Vama nego ikada ranije.

Svakako kada se govori o metaverzumu i biznisu, u mnogim raspravama se navodi, da čak i da ne znate šta vas u ovoj ideji čeka, ako čekate godinu ili dve da uradite nešto, da imate jasnu strategiju i da počnete da testirate ove pretpostavke, možda će biti malo prekasno.

U oktobru prošle godine na mnogim portalima se moglo pročitati da kompanija fejsbuk planira da zaposli 10.000 ljudi u EU kako bi razvili metaverzum, svet na mreži u kome se ljudi igraju, rade, komuniciraju u virtuelnom okruženju, a u zvaničnom saopštenju je stajalo i da će metaverzum imati potencijal da pomogne u otključavanju pristupa novim kreativnim, društvenim i ekonomskim mogućnostima.

Da će ga Evropljani oblikovati od samog početka, da će se radna mesta otvarati u narednih pet godina i da će uključivati visoko specijalizovane inženjere.

U obaveštenju je stajalo i da ulaganje u EU nudi mnoge prednosti uključujući i pristup velikom potrošačkom tržištu, velikim univerzitetima i visokokvalifikovanim stručnjacima.

U decembru kompanija objavljuje da je metaverzum sledeća evolucija društvene veze i da je kolektivni projekat koji će kreirati ljudi širom sveta i koji će biti otvoren za sve. “Moći ćete da se družite, učite, sarađujete i igrate na načine koji prevazilaze ono što je danas moguće.”

Ako pogledamo u prošlost, World Wide Web je predstavljen 1993. godine, Fejsbuk 2004. Kompanije koje su shvatile brzo šta se dešava dolaskom internet mreže i nastajanjem društvenih mreža, razvojom pametnih telefona, iskoristili su priliku za rast prodaje i širenje tržišta.

Trenutno mnogi metaverzum shvataju kao još jednu veliku priliku za moderno poslovanje. Po mnogima, to predstavlja sledeću evolucija digitalnih platformi i jako im je bitno da se fokusiraju na današnje veštine koje se koriste za poslovanje na sadašnjim društvenim mrežama, platformama za poslovanje, a te veštine će služiti kao odlična osnova za poslovanje u budućnosti.

Po portalu lidermedia.hr sledeći korak je, čini se, igranje sa virtualnom stvarnošću (VR) i tehnologijama proširene stvarnosti (AR), a metaverzum bi kombinacijom virtualne i proširene stvarnosti mogao ponuditi kompanijama mnoge praktične prednosti. A neki od najvećih tehnoloških divova kao što su Amazon, AMD, Apple i Meta okreću se toj rastućoj industriji.

Sve pomenuto svakako otvara potpuno nove mogućnosti za interakciju između brendova i potrošača. Sa druge strane, postavlja se pitanje ko će prihvatiti da bude deo tog sveta, završi posao u njemu, a onda ponovo uroni u virtuelni svet da se druži sa prijateljima, bez da izađe iz kuće. A opet, da li bi neko ulagao toliki novac, a da nije sproveo istraživanje koliko ljudi to ipak želi, nema problem sa takvim načinom života. Ostaje da se vidi, veoma brzo. 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti