Mađarska predvodi rast tržišta električnih automobila u regiji

Evropsko tržište električnih automobila ubrzano raste, a Mađarska je napredovala u regionu Centralne Evrope.
U Mađarskoj je udeo čisto električnih automobila na tržištu novih automobila porastao na više od 6% za godinu dana, znatno iznad udela od 2,4% u Češkoj i 1,8% u Slovačkoj.
Srednja Evropa i dalje zaostaje za prosekom EU, gde je udeo električnih automobila u poslednjih godinu dana porastao na preko 12 odsto, pokazalo je istraživanje.
„Usvajanje električnih vozila usporava činjenica da su skuplji od konvencionalnih automobila, ali preferencijalne šeme finansiranja donekle nadoknađuju dodatne troškove“, kaže Levente Suba, šef održivosti u K&H.
Statistika prodaje takođe pokazuje da je u Mađarskoj u opticaju bilo 32.000 električnih i plug-in hibridnih automobila i lakih komercijalnih vozila, od ukupno skoro 4,1 milion automobila. Drugim rečima, udeo električnih vozila iznosio je 0,78%, u poređenju sa 0,21% i 0,17% u Češkoj i Slovačkoj.
Prema Subinim rečima, Mađarska je dobro napredovala u oblasti električnih automobila. Pitanje je, naravno, šta se krije iza pozitivnih cifara. Za sada možemo samo da nagađamo: besplatno parkiranje u velikim gradovima može učiniti kupovinu automobila sa zelenim tablicama privlačnijom.
Suba takođe veruje da solarni paneli instalirani na mnogim porodičnim kućama generišu besplatnu električnu energiju za vlasnike, čime se značajno smanjuju troškovi vožnje.
„Svako može učiniti nešto da smanji emisiju gasova staklene bašte. Na primer, umesto konvencionalnog automobila, možete kupiti hibridni ili potpuno električni automobil – koji ima mnogo manji uticaj na životnu sredinu od automobila sa eksplozivnim motorom, i iako će samo ovo da ne spasimo svet, kao što znamo, malo ide daleko“, naglašava stručnjak za održivost.
On je dodao da K&H kompanijama nudi finansiranje lizinga čisto električnih automobila po povoljnijim uslovima od tržišta kako bi se podstaklo preuzimanje čisto električnih automobila.
Preferencijalna kamatna stopa blago nadoknađuje višu cenu čisto električnih automobila.
Od pokretanja K&H Green Car Finance, 221 kompanija je kupila električne automobile putem šeme.
Izvor: SEEbiz