Lični brend - šta je i kako ga izgraditi?

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Do sada nam je brend predstavljao pojam koji smo isključivo vezivali za poslovanje kompanija i njihov marketinški uticaj. Kompanije i njihovi zaposleni su dobrim delom fokusirani i na izgradnju upravo poslovnog brenda.

Međutim, koliko ste puta do sada razmišljali o tome da ste vi sami vlasnik svog sopstvenog brenda? Kreiranje ličnog brenda ili lično brendiranje je pojam koji sve češće čujemo u razgovoru sa ljudima, ali nije baš u potpunosti jasno određeno šta je lični brend i kako se on gradi.

U današnje vreme postoji veliki broj medija za kreiranje privlačnog i jedinstvenog ličnog brenda, a najpopularniji je svakako internet i svi kanali koje on nudi, zatim tabačna štampa i poslednje, ali ne najmanje važno - uživo predstavljanje u poslovanju i društvu.

U nastavku teksta saznajte više o ličnom brendu i koracima pri njegovoj izgradnji.

Šta zapravo predstavljaju lični brend i brendiranje?

Brend sam po sebi predstavlja vrstu nematerijalne imovine koja je označena bojom, dizajnom, sloganom i poslovnim imenom proizvoda, linije proizvoda ili čitave kompanije. Specifična vrednost koju određeni brend pruža svojim korisnicima je ono što je projektovano kroz oznake brenda, po čemu je on prepoznatljiv.

Kada je reč o ličnom brendu, on se odnosi na osobu i sve njene karakteristike, kvalitete i posebnost po kojoj je prepoznatljiva i izdvaja se od drugih. Lični brend najčešće označavaju ime i prezime osobe, a ponekad to može biti i logo ličnog brenda.

Lično brendiranje predstavlja svesnu nameru i napor da se utiče na percepciju pojedinaca i društva kako bi se određena ličnost bolje pozicionirala kao autoritet u svojoj industriji.

Podižući kredibilitet i razlikujući se od konkurencije, određena osoba teži unapređivanju karijere, ostvarivanju poslovnih ciljeva i povećanju kruga uticaja.

Zašto je važno imati i graditi lični brend?

Lični brend praktično može imati vitalnu funkciju u vašem poslovnom životu. Kako vas ljudi vide i doživljavaju faktrički predstavlja vaš lični brend, a ne kako vi sebe vidite.

Zbog toga je važno znati prepoznati povratne informacije iz okoline i sebe videti iz ugla drugih ljudi, kako bismo mogli da utičemo na njihovu percepciju nas.

Brend nam daje mogućnost da istupimo ispred ostalih i da imamo uticaj na stvari koje su nama važne. Takođe, mi i kada ne radimo ništa, naš brend radi za nas.

Za to je najbolji primer Donald Tramp, koji je mnogo pre kandidature za predsednika izgradio snažan lični brend, što mu je kasnije donelo i pobedu na izborima.

Fotografija od: pixabay.com

Kako izgraditi lični brend u 4 koraka?

Građenje ličnog brenda vam može delovati kao zastrašujući, istorijski zadatak, što vam može samo smetati na vašem putu. Važno je da odredite odakle i kako ćete početi, a zatim samo da istrajete u tome, zato smo za vas pripremili 4 saveta koji će vam služiti kao vodič.

#1 Budite fokusirani na poruku koju želite da pošaljete

Odlučite koja je vaša ključna poruka i vrednost koja vas izdvaja od drugih i ostanite fokusirani na nju.

Ako je vaša ciljna demografska kategorija precizno definisana, to će vam dodatno olakšati da odredite na šta ćete se fokusirati.

Od velike je važnosti da što više suzite opseg vašeg delovanja, pronađete mikro nišu, i fokusirate se samo na nju. Uska oblast u kojoj delujete će vam olakšati da budete prvak u svom poslu, makar na osnovu i najmanje sitnice - ali prvak.

Zapamtite da su najbolji lični brendovi vrlo specifični.

#2 Budite iskreni i autentični

Najjednostavniji način za stvaranje originalnog ličnog brenda je da budete iskreni i autentični.

Pojedine ljude možete ponekad da prevarite, ali ne možete sve ljude stalno da lažete. Lažan čin se providi i što više glumite, to je veća verovatnoća da to neće ispasti onako kao što ste zamišljali.

Iskrenost će vam zapravo olakšati upravljanje ličnim brendom, jer vas pošteđuje dodatnih napora koje je potrebno uložiti još i u glumu. Radite na profesionalnom usavršavanju, to će vam istinski povećati potencijal.

Fotografija od: pixabay.com

#3 Ispričajte priču i ostvarite komunikaciju

Ako vaš lični brend ne priča priču, već ste izgubili polovinu potencijalne publike. U današnje vreme najefikasnija strategija ličnog brendiranja je izgradnja autentičnog narativa.

Niko više ne želi da vas sluša kako vi vičete o svom brendu u prazno. Ispričajte priču sa kojom će ljudi moći da se poistovete ili još bolje - da se u nju uključe.

Najbolji mediji za pričanje priče i interakciju sa ciljnom grupom je svakako internet, a društvene mreže izdvajamo kao njegov najbitniji segment kada je u pitanju brendiranje.

#4 Budite dosledni i živite svoj brend

Uverite se da obećanje vašeg brenda ne izostaje na mreži, kao ni van nje. Morate pokazati doslednost u komunikaciji, težnjama i nastupu, i nikako ne smete potceniti negativan efekat ‘’zanemarljivih’’ situacija nedoslednosti.

Najbolje bi bilo kada ne biste odvajali svoj brend od privatnog života, naročito na početku, dok se ne naviknete i ne fokusirate.

Još nekoliko bitnih stvari koje treba napomenuti je da treba pronaći uspešan primer i slediti ga, biti spreman na neuspeh i konstantno se truditi da imamo pozitivan uticaj na svoju okolinu.

Ako sve budemo radili kako treba, ljudi će sami početi da pričaju o nama, a to je najbolji brending koji možemo da zamislimo za sebe.




 

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti