Kontradiktornosti digitalne privatnosti: 49% korisnika interneta pokriva veb kamere a istovremeno 44% ne odustaje od opasnih navika preteranog deljenja podataka

Studija „Uzbuđenje, pogrešna uverenja i velika nesigurnost – Kako se globalni potrošači uključuju u digitalni svet“ (link) otkriva kontroverzne stavove među korisnicima u vezi sa zaštitom njihovih ličnih podataka. Na primer, 49% ispitanika smatra da pokrivanje veb kamere digitalnih uređaja pomaže očuvanju njihove privatnosti. Istovremeno, 40% veruje da inkognito režim rada pretraživača štiti privatnost njihovih onlajn aktivnosti.
Ovi brojevi pokazuju da još uvek postoji izazov razlikovati šta je bezbedno i privatno, a šta nije.
Uprkos decenijama korišćenja digitalnih uređaja i prihvatanja sajber bezbednosti kao stvarne i ključne teme, razlikovanje između onoga što jeste i nije bezbedno i dalje može biti teško.
Najnovije istraživanje kompanije Kaspersky „Uzbuđenje, pogrešna uverenja i velika nesigurnost – Kako se globalni potrošači uključuju u digitalni svet“, pokazuje da korisnici mogu biti kontradiktorni u svojim digitalnim navikama i stavovima prema digitalnoj privatnosti.
S jedne strane, 49% njih veruje da je pokrivanje veb kamere na uređajima dovoljno efikasna mera za zaštitu privatnosti.
S druge strane, skoro polovina ispitanika (44%) igra mini-igre na mreži i radi testove radi zabave, šalje svoje lične podatke nepouzdanim izvorima da bi pristupili tim igricama i objavljuje svoje rezultate na društvenim mrežama, čime uključuju svoje prijatelje u ovu neopreznu piramidu deljenja podataka.
Značajno je da polovina svih korisnika strahuje da glasovni asistenti stalno prisluškuju i prikupljaju lične podatke.
Kao odgovor, skoro trećina ispitanika (28%) pribegava prebacivanju svojih uređaja u režim rada u avionu tokom važnih privatnih razgovora.
Istovremeno, 40% korisnika pogrešno veruje da ih aktiviranje inkognito režima čini potpuno nevidljivim na mreži.
Pored toga, iznenađujućih 24% je spremno da klikne na nepoznate linkove u aplikacijama za komunikaciju, potencijalno ugrožavajući svoju bezbednost.
Ana Larkina, analitičarka veb sadržaja kompanije Kaspersky, objašnjava: „Naše istraživanje naglašava značaj dobro informisanog pristupa sajber-bezbednosti i digitalnoj privatnosti.
Da bismo osigurali bezbednost i zaštitu, neophodno je da zadržimo kritičan način razmišljanja, oslanjajući se isključivo na proverene izvore i činjenice.
To podrazumeva zanemarivanje nedokazanih tehnika i mitova.
Štaviše, primena sveobuhvatnog bezbednosnog rešenja koje nudi robusnu zaštitu od širokog spektra pretnji i rizika može se pokazati neprocenjivim.”