Kompanija Faradair planira da razvije i ponudi hibridno-električni putnički avion

Komentari: 0
Fotografija od: Print screen / Faradair

Kompanija Faradair planira da razvije i ponudi hibridno-električni putnički avion namenjen regionalnom avio-tržištu.

Avion bi trebalo da ima do 19 sedišta, a pokretao bi ga propeler sa napajanjem iz elektromotora.

Neophodnu struju obezbeđivaće mala gasna turbina.

Kako bi se obezbedio dodatni potisak i omogućilo poletanje i sletanje sa kratkih pisti, letelica će imati krila sa tri nivoa, što će joj dati izgled nalik na borbene avione iz Prvog svetskog rata iako je u pitanju najsavremenija aerodinamika.

Takav avion bi imao daleko manje pokretnih delova od konvencionalnih propelerskih letelica, što smanjuje troškove korišćenja. On bi takođe bio daleko tiši i proizvodio bi manje štetnih gasova.

To je letelica koja bi bila ne samo ekonomična, a samim tim i isplativa, već bi takođe bila i tiha i održiva.

Dizajn kompanije Faradair bi omogućio kratka putovanja između gradova kao što su London i Mančester (letove u trajanju do sat vremena) za 25 funti u jednom pravcu – što je manje od cene vozne karte.

Glavni razlog zašto je elektrifikacija aviona komplikovana je to što čak i najbolje baterije skladište daleko manje energije po kilogramu od tradicionalnih avionskih goriva, što ih čini preteškim za napajanje aviona na dugim letovima.

Približavamo se cifri od 200 vat [sati] po kilogramu, a potrebno je 1.000 ili 1.500.

Dakle daleko smo od onoga što je neophodno za velike letelice.

U kompaniji Faradair planiraju da osposobe ovaj avion za letenje do 2025. godine, a komercijalna upotreba bi trebalo da počne 2027.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti