Koliko vredi polovni električni automobil?

Polovna električna vozila su nova pojava na tržištu i kupci pokušavaju da smisle formulu za izračunavanje njihove vrednosti.
Baterije su ključna nepoznanica i startupi nude pomoć u proceni njihovih performansi.
Kupci relativno lako procenjuju vrednost polovnih automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, oslanjajući se na kilometražu i 'starost'.
Ove karakteristike im neće mnogo pomoći u proceni polovnih električnih vozila, čija vrednost u velikoj meri zavisi od baterije i njenog punjenja.
Merenje performansi baterije donedavno je bilo „nemoguća misija“ i ometalo je prodaju polovnih električnih vozila. Situacija se polako menja zahvaljujući grupi kompanija koje su uvidele priliku i ponudile testove. Nekima će korisniku trebati samo nekoliko minuta.
Britanski startup Altelium razvio je test i dizajnirao sertifikate za baterije koje planira da ponudi ove godine u više od 7.000 auto-salon u SAD i više od 5.000 u svojoj matičnoj zemlji Britaniji.
„Ako tržište polovnih automobila ne funkcioniše kako bi trebalo, neće funkcionisati ni tržište novih automobila, a mi nećemo ići na električnu energiju“, ističe Aleks Džons, menadžer za razvoj poslovanja kompanije Altelium.
Baterija obično čini oko 40 procenata cene novog automobila, a važno je kako se njime rukuje. Brže će „oslabiti” ako se često brzo puni, odnosno ako se puni iako mu kapacitet nije ni upola iskorišćen, kao i kada se ne koristi duže vreme.
Austrijski startap Aviloo razvio je test za prodajne kuće i vozače i otkrio da nakon 100.000 kilometara stanje baterije može varirati i do 30 odsto.
Loše prakse vozača mogu značajno smanjiti kapacitet baterije i sniziti cenu polovnog vozila za nekoliko hiljada evra, kaže generalni direktor Avilooa Markus Berger.
Kod električnog vozila kilometraža i godine vam ništa ne znače, samo je baterija važna“, tvrdi Berger.
Proizvođači automobila često citiraju „preterano ružičaste“ podatke o razmaku goriva, upozoravaju kritičari, što znači da su nezavisni testovi izuzetno važni.
Problemi se već pokazuju u prodaji, koja je u septembru u SAD pala za 32 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine, prema Recurrent-u koji je pokrenuo performanse baterija.
Poređenja radi, prodaja polovnih automobila na fosilna goriva pala je za samo sedam odsto.
Na britanskom tržištu, korišćena električna vozila su u avgustu pala za 23 odsto, dok su vozila na korišćena fosilna goriva porasla za najmanje četiri odsto, pošto potrošači brinu o baterijama, navodi AutoTrader.
Izvor: SEEbiz