Koliko (ne)zagađuju električni automobili?

Velika većina novih tehnologija koje su se u prošlosti pojavljivale i korenito menjale društvo, unapređivale socio-ekonomsku sveru i svakodnevicu pa i običnih ljudi, isprva nisu bile brzo i zdušno prihvatane.
Razlozi bi bili brojni. Gotovo po pravilu bi arhaična, ali još uvek uticajna, konkurencija nalazila i prenaglašavala inicijalne nesavršenosti novih tehnologija, dok je sa druge strane moglo biti dominantno njihovo nerazumevanje od strane šire populacije ili prosto inercija stanovništva u usvajanju novih navika organizacije života koje bi nove tehnologije donele sa sobom.
Ni elektrifikovani automobili nisu lišeni ovakve sudbine pa se vrlo često njihova korisnost umanjuje (što s' namerom, kako je gore istaknuto a što spontano uobičajenom sporošću evolucije društvene svesti) prenaglašavanjem negativnog značaja nekih osobina poput njihovog manjeg dometa ili sporosti u punjenju baterija.
Jedna od zapaženih teza u društvenom diskursu na temu električnih automobila su i ekstremne tvrdnje pojedinih koji zagovaraju stanovište da u bruto ekološkom bilansu električni automobili čak i više zagađuju od njihovih starijih rođaka, četvorotočkaša pogonjrnih SUS motorima.
Smatramo da su već sada električna vozila neprikosnoveno bolja za prirodnu sredinu i očekujemo da će uskoro, daljim pravljenjem razlike u korist električnih, to biti i potpuno jasno, tj. da će nestati taj mali prostor za špekulacije koji trenutno na žalost još uvek postoji i pruža priliku za konfrontaciju javnog mnjenja.
Pogledajte epizodnu na YouTube kanalu Elektro Balkan koja se bavi upravo ovom temom i daje jednu verziju priče o tome koliko su već sada električni automobili zeleni.