Koje aplikacije sakupljaju najviše ličnih podataka, a koje najmanje
Podatke o ličnosti korisnika od prosečne mobilne aplikacije otkupi čak 10 različitih kupaca, pokazalo je istraživanje Oksford univerziteta.
Od društvenih mreža pa do aplikacija za naručivanje hrane - koje prikupljaju najviše informacija o nama, a koje najmanje?
Kada instalirate besplatnu aplikaciju sa oficijelne prodavnice, vlasnici te aplikacije od vas dobijaju neke vaše podatke, koje kasnije prodaju trećim licima, obično marketinškim agencijama.
Upravo tako oni i ostvaruju prihode, opstaju na tržištu i unapređuju aplikacije koje nude korisnicima.
Neke aplikacije prikupljaju više, neke manje podataka, a evo koje su najpohlepnije, a koje najskromnije u tome.
Među aplikacijama koje prikupljaju najviše podataka svakako su društvene mreže.
U ovoj kategoriji dominiraju platforme koje su u vlasništvu Mete - Facebook, Instagram i Facebook Messenger.
Drugi vid aplikacija koje su "gladne" ličnih informacija o korisniku su različiti programi za naručivanje i dostavljanje hrane, pokazalo je istraživanje portala Surfshark.
Na trećem mestu su platforme za onlajn šoping, dok su na četvrtom (očekivano) - aplikacije za onlajn upoznavanje.
Veliku količinu ličnih podataka prikupljaju i različite bankarske platforme, kao i programi za elektronsku kupovinu avionskih karata, a nešto manje kalendari za praćenje menstrualnog ciklusa.
I društvene mreže i aplikacije za naručivanje hrane u proseku od korisnika prikupljaju čak 20 vrsta ličnih podataka, od ukupno 32 tipa.
Platforme za onlajn šoping obično sakupe oko 18 različitih podataka o nama, dok aplikacije za upoznavanje "samo" 16. Platni sistemi prilikom kreiranja naloga prikupe u proseku 15 podataka.
Među aplikacijama koje sakupljaju najmanje personalnih podataka o korisnicima našli su se manje popularni internet pretraživači, aplikacije za uređenje fotografija, kao i aplikacije namenjene za decu.
Servisi za razmenu elektronske pošte takođe spadaju među programe koji su dosta skromni kada je reč o sakupljanju podataka o nama, kao i aplikacije za vremensku prognozu.
U proseku, brauzeri i programi za uređenje slika prikupe tek 6 različitih vidova informacija o korisnicima, dok se aplikacije namenjene najmlađim korisnicima ograniče na 8 tipova podataka o nama.
Programi za slanje mejlova prilikom registracije i korišćenja u proseku sakupe 9 vrsta ličnih podataka, koliko prikupi i jedna aplikacija za praćenje vremenske prognoze.
Ono što korisnici često zaborave jeste da aplikacije najčešće prikupljaju one podatke koje im oni omoguće.
Ukoliko niste sigurni koje podatke koja aplikacija prikuplja, uvek taj podatak možete potražiti na sajtu njenog proizvođača (ali vodite računa da pristupite zvaničnom sajtu, a ne nekom lažnom), kao i u informacijama o aplikaciji na oficijelnoj prodavnici.
Izvor: eKapija