Kaspersky: Korisnici treba da budu pažljivi ako biraju alternativu za Tik Tok
U svetlu diskusije oko potencijalne zabrane, ili odlaganja zabrane društvene mreže TikTok za 170 miliona korisnika u SAD, sve veći broj korisnika društvenih mreža u SAD i širom sveta u potrazi je za alternativnim aplikacijama koje pružaju slične mogućnosti.
Međutim, korisnici retko kada imaju punu informaciju o praksi pri obradi njihovih ličnih podataka kako bi izbegli čestu situaciju da, ako je aplikacija besplatna, lični podaci postaju valuta.
Platforme ko što su RedNote i Lemon8 registruju ovih dana veliki broj novootvorenih profila.
Prakse ovih platformi u vezi sa podacima uglavnom su slične onima na velikim platformama poput Mete ili TikToka, tj. one prikupljaju interakcije korisnika, informacije o njihovim uređajima i informacije o lokaciji radi personalizacije sadržaja ili podrške funkcijama kao što je oglašavanje.
„Razlike su u detaljima.
Na primer, RedNote ide korak dalje i zahteva pravo ime, fotografije ličnih dokumenata, pa čak i test tona kože, što je posebno relevantno za dodatne funkcije poput alata za e-trgovinu i verifikovanih strimova.
Pored toga, integracija društvenih mreža i funkcija za e-trgovinu može povećati rizik po finansijske podatke korisnika.
To znači da ako postoji bilo kakva rupa u bezbednosti platforme RedNote, na udaru nisu samo podaci o vašim pretragama ili interesovanjima već i vaša lična dokumenta i potencijalno osetljiviji podaci.
Politika privatnosti aplikacije ne pruža dovoljno informacija o tome kako deli ili štiti ovaj dublji nivo ličnih podataka, ostavljajući otvorena pitanja o njenim praksama upravljanja podacima„ kaže Mark Rivero, vodeći istraživač bezbednosti u GreAT timu kompanije Kaspersky.
„Nasuprot tome, pristup platforme Lemon8 je bliži standardnom modelu prikupljanja ličnih podataka za oglašavanje i partnerstva. Iako to i dalje nosi rizike po privatnost (jer je teže pratiti i kontrolisati podatke pošto se jednom podele), čini se da Lemon8 ne dostiže isti nivo detaljnog prikupljanja podataka kao što to radi RedNote“ zaključuje Rivero.
Na kraju, lekcija za korisnike je ista bez obzira o kojoj platformi se radi: umesto impulsne i neinformisane odluke, preporučljivo je razumeti obim podataka koje svaka aplikacija zahteva, dobro proveriti kako se ti podaci koriste ili dele i ona doneti odluku da li im je to prihvatljivo.